Hva er beste tjeneste for crowdfunding av norsk prosjekt?

En tråd i 'Generell business' startet av Stoppet, 5 Jan 2018.

1. Stoppet Banned

Jeg planlegger et nytt prosjekt som jeg vil prøve å finansiere ved hjelp av crowdfunding. Noen som kjenner til tjeneste(r) som fungerer bra til dette mot et norsk publikum?

Jeg tenker da at man kjøper et produkt på forhånd til en sterkt redusert pris.

Sist redigert: 5 Jan 2018
  2. Jens1986 Medlem

Kan ikke mye om dette - men https://startskudd.no/ er Norsk. Er det et produkt som kun egner seg i Norge, siden du ønsker et norsk publikum?

3. Stoppet Banned

Perfekt! :)

4. Liandrian

Liandrian Medlem

Så at spleis.no også var noe crowdfunding-side

5. Stoppet Banned

Har valgt å gå for startskudd.no
    Virker å være er bra opplegg og de har «stått på pinne» for meg i livechat og besvart alle mine mer eller mindre intelligente spørsmål.

6. barentshavet Active Member

Da mangler bare crowdfunding-kulturen i Norge :D

7. Stoppet Banned

Så vidt jeg vet så har flere norske firma benyttet dette. Bare ikke så mange gjennom norske sider. Spesielt produsenter av armbåndsur har brukt dette. Men det er klart at det fremdeles er en god vei å gå.

Men det er også viktig å være aktiv i forhold til å spre et prosjekt som fundes på denne måten.

8. barentshavet Active Member

Veldig lang vei å gå, for å si det mildt. :) Men flere prosjekter kan bidra til at folk får øynene opp for crowdfunding. Jeg har selv støttet noen norske prosjekter på Startskudd med noen kroner, så way to go!

Crowdfunding i Norden
    Norge: 37,2 mill
    Sverige: 628 mill
    Danmark: 797 mill
    Finland: 1 351 mill

:)

9. Stoppet Banned

Der er ofte en lang vei å gå når man skal i gang med noe @barentshavet, men skulle man la seg stoppe av det så ville ikke mye sett dagens lys :)

Det er hardt, men gutta liker det ;)

10. Stoppet Banned

Del denne siden