Hva er beste verktøy for å finne backlinks?

En tråd i 'Søkemotoroptimalisering (SEO)' startet av René Munthe Eik, 11 Mar 2017.

1. René Munthe Eik Medlem

Det finnes etter hvert en del verktøy for å finne backlinks.

Noen som har erfaringer med en tjeneste som er bra på dette?

2. knippsen

knippsen Medlem

Jeg bruker backlinkwatch.com. Grei gratistjeneste som gir en grei oversikt. Minuset er at noen av backlinkene er utdatert og ikke lenger eksisterer, men gir likevel et godt utgangspunkt for å se hva konkurrentene driver på med.

3. René Munthe Eik Medlem

Den var ikke noe særlig. Tenker mer på en betalingstjeneste som er politelig.

4. KIA Medlem

Du kan sjekke LinkAssistant fra SEO power suite. Den gir en liste av muligheter for backlinks.

5. Tarjei New Member

6. DigiGirlK

DigiGirlK New Member

Om det gjelder å finne backlinks til din egen side kan du bruke google search console (gratis). For å finne backlinks til konkurrenter kan du bruke ahrefs som nevnt ovenfor, i tillegg til Majestic SEO. For å gjennomføre en solid backlink analyse bør du bruke flere tools, da kun én ikke alltid gir en representativ oversikt over backlinks.

Stima89 og Tonny Kluften liker dette.
  7. Nerden

Nerden Medlem

Fornøyd bruker av semrush her.

8. kaieivindm

kaieivindm Member

For små sider, hvordan forsvarer man $99 i mnd for SEMRUSH?

Thor Erik Just Olsen liker dette.
  9. Stima89 New Member

Jeg bruker også Majestic, og er veldig fornøyd med det :)

10. Katharina

Katharina New Member

Jeg er meget glad for ahrefs. Vi bruger det både til at holde øje med vores egne links (hvis vi fx mister links, så modtager vi en mailnotifikation omkring dette), men også til at undersøge vores konkurrenters backlinkprofiler.

11. Altberger Medlem

SEO Spyglass er fin til å finne ut om dine konkurrenter (og deg selv). Til og med gratisversjonen gir en flott oversikt over backlinks.

Del denne siden