Hva er detta for en avgjørelse?!

En tråd i 'Domener' startet av a10, 19 Okt 2011.

1. kongen

kongen kongemedlem

Alt NRK har produsert før 1996 er også under "public domain".

Sist redigert: 26 Okt 2011
  2. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Jeg vet at det er som kongen sier i USA, men jeg har aldri hørt at det er sånn i norge, tror man skal dobbeltsjekke det før man tar det for god fisk.

3. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Liverbird heter den ;)

4. n0stra Medlem

Hehe, sorry :p Trodde det spilte på føniks eller noe, virka som det var flammegreier her og der ;)

5. n0stra Medlem

Gjelder dette også karakterer fra egenproduserte serier? Som Titten Tei, Teodor, Pompoel og pilt osv? samt de gamle logoene blant annet?

6. zapotek

zapotek Medlem

Hehe fikk du noen gode ideer nå?

7. n0stra Medlem

Who ? Me ? :D

8. TorsteinO

Nå har jeg googla meg grønn uten å finne noen kilder som bekrefter Kongens påstander, hverken om gammelt NRK-materiale, eller om materiale produsert for det offentlige generelt, så jeg tror man skal være litt forsiktig med det. Hvor har du det egentlig fra, kongen? har du noen kilder du kan vise oss?

9. picxx

picxx Well-Known Member

Vet ikke om dette kan ha noen betydning?

Dette betyr jo, slik jeg ser det, at stortinget ikke har noen sak medmindre det esplisitt er nedfelt en lov som gir stortinget rett til alle domennavn som inneholder -stortinget-.
    Nå var vel kanskje det en noe vid tolkning, men har ikke helt klart for meg hva en rettsstilling faktisk innebærer.

Uansett, hvis vi beveger oss tilbake til trådens start bør vel stortinget greie å fremlegge at navnet stortinget faktisk er opphavsrettlig beskyttet og ikke offentlig eiendom (public domain) hvis de skal komme noe videre i en slik sak?

10. hansson

hansson Langveisfarende

Uansett om navnet er offentlig eiendom eller ikke så overstyrer NORIDs regler dette, HVIS det er fare for forveksling med offentlig instans. Spørsmålet er altså om det noen sinne er fare for at noen TROR at Stortinget/det offentlige ville drevet en klinikk.

Jeg tror man må være ganske brødhue for å tro noe sånt, men det er jo mange brødhuer der ute...

11. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

12. n0stra Medlem

Pong: muligens der skillet mellom før og etter 96 kommer inn? Om det var en stor strukturendring i NRK - som meget mulig kom som følge av nettopp det med rettigheter.

13. TorsteinO

vel, jeg finner fremdeles ingen andre enn kongen som sier at alt nrk-materiale fra før 96 er fritt vilt, og da syns jeg det virker litt snodig.

Del denne siden