Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er din hosting-leverandør of choice?

selbekk

Medlem
I min tid som webdesigner har jeg prøvd et par forskjellige hostingleverandører. Overraskende få for noen av dere kanskje, men jeg hadde heldigvis flaks. Hva er dine favoritter, hvem burde man holde seg unna, og hva er fordelene / ulempene med hver?

Mine er:

One.com var min første leverandør (tror jeg registrerte domenet TeamSorry for CS-klanen min back in the days). Det var billig, de hadde en kul nettside, de hadde en enkel interface for å bestille - alt lovet godt. Men da jeg begynte å bruke det, viste de seg å være crap. Det eneste jeg kan huske spesifikt er at de kjørte PHP-serverne sine i safe-mode, som gjorde alt veldig mye vanskeligere. Så disse anbefales ikke på noen måte.

Domeneshop har jeg vært innom et par ganger gjennom kunder, og selv om serverne deres er topp, må jeg innrømme at jeg ikke er noen fan av supporten deres. De gjør jobben sin, men det virker som om jeg plager dem veldig med å spørre spørsmål osv. Så for all del, de er gode, men ikke akkurat noen topp-premie fra meg.

Bluehost.com derimot, har jeg brukt for alle mine prosjekter så langt. De er relativt rimelige, de har FLOTT support 24/7 (ofte har de tilogmed funnet og fikset småproblemer i koden min som hindret siden til å fikse), har så godt som 100% oppetid, og de bruker cPanel for admin-delen. Du har alle frihetene du vil administrativt, de tilbyr integrert statistikk og best av alt - du kan lagre så mye du vil på serverne deres. Disse anbefales sterkt. bluehost.com er stedet å gå for meg i alle fall. Jeg har sålangt ingen klager, kanskje bortifra at du ikke kan bruke dem som registrar på .no-domener.

Men det er sikkert andre ting jeg ikke vet om andre hosting-leverandører, så please share! Om ikke annet kan dette være en nyttig tråd for brukere som er på leting etter et alternativ til deres nåværende løsning eller for nye prosjekter.

- Kris
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg måtte kutte ut Bluehost for et par år siden da de oversolgte og sidene ble trege.
Hostingen som jeg anbefaler sees jo øverst og nederst her på WF.
Norsk = Solidhost, veldig rask support på norsk, rimelige og god fart på serverne. WF ligger på en shared konto hos Solidhost.
Utenlandsk = Hostgator, veldig bra og veldig billig. Takler store mengder trafikk på de billigste avtalene.
Jeg får alt jeg trenger gjennom disse to jeg har nevnt her. Og derfor er det bannere for dem her på WF, det ville vært idioti å reklamere for hosting som ikke fungerer på er forum for webmastere.

Skrev akkurat en tråd om Hostgator her: https://www.webforumet.no/forum/hosting/10786-hvorfor-er-hostgator-s-bra.html
 

eplebiten

Medlem
På toppen av listen min finner du HawkHost.com.


De har raske servere med 15k harddisker plassert i Softlayers datasentre (SL skal visstnok være i gang med å bygge et europeisk datasenter, og HH har sagt at de vil da tilby webhoteller på europeiske servere), og supporten er hittil blant de beste jeg har opplevd. De har opparbeidet seg et svært godt rykte på WHT.

De er dyrere enn f.eks. Hostgator (som vil være min anbefaling til de fleste som vil ha en nettside), men det er også en pris mellom og hva man får.
 

picxx

Well-Known Member
Greit og billig: Dreamhost
Godt og dyrt: Nationalnet

Utav norske jeg har testet kan jeg faktisk ikke anbefale noen, da produktet de har levert både har vært dyrt og dårlig i forhold til f.eks. nationalnet.
 

JKnutsen

New Member
Min første host var Surftown, da hadde jeg ikke peiling på websider osv. enda... SVÆRT dårlig support, tok 4 dager for å få svar på et enkelt spørsmål, pluss at de svarer på dansk.

Så var det hostmonster.com, de var billige, og brae, men siden var treig. Veldig bra support der, da!

Nå bruker jeg Host1.no, og kommer til å bruke den i mange flere år..
 

Britta

stoffdronning
Prøvde gjennom årene noen grusom dårlige tyske hoster da jeg bodde i Tyskland.

Har noen gående på One.com, er halvveis fornøyd. WP funker utmerket, men ikke bruk bloggen som er inkludert - INGEN backup mulig med den. Men på domenen/bloggen der er det ikke mer enn rundt 150 personer om dagen.
24-t-chat-support funker bra - selv om den er på dansk :)

Har også Solidhost gående - etter informasjon og anbefalinger her på WF. Akkurat nå har jeg fått utmerket flott og raskt support, veldig personlig. Det liker jeg veldig. :)

Hilsen, Britta - som synes at prisen er ikke altfor viktig, resten må stemme
 

Dre_C

Medlem
Jeg bruker webhuset.no og servetheworld. Til mindre blogger o.l. bruker jeg domener.biz
 
Topp