Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er domenene mine verdt?

Bjørn

Domenespekulant
Mitt inntrykk er at domener med særnorske tegn er svært vanskelig å selge, såfremt det ikke er toppdomener. Til info: Kjøp.no gikk for 75.000,- og Klær.no gikk for 101.500,- i fjor. Ikke så verst priser det.
 

looper

Medlem
Bjørn har helt rett.
Jeg har selv solgt domener som reklameklær dot no osv, for en ca 6000-10000 stk per stk
Men ditthår.no er nu litt begrenset, men en skal aldri si aldri.
 
Enig Bjørn, at det er viktig å holde hemmelig et domenenavn før det er registrert slik at det ikke flyr avgårde.

Og så et litt kverulantisk spørsmål. Du sier "et domenenavn er verdt det en kjøper er villig å betale for det" Men hvordan vil du forholde deg hvis det er flere enn en kjøper som er villig til å kjøpe domene-navnet - Er det den med høyest bud, lavest bud, etc. som angir verdien på et domene - eller er det flytende grenser. Hehe har just tatt meg litt Møllers Tran.

Regel nr. 1: aldri spør om prisantydning på domener du enda ikke har registrert.
Regel nr. 2: et domenenavn er verdt det en kjøper er villig å betale for det.
 

PIP

Medlem
For å definere hva et domene er verd, så vil jeg si følgende:

"Et domenes verdi er den høyete prisen markedet er villig til å betale på et gitt tidspunkt."

Dvs at hvis det er 50 personer som vet at du vil selge domenet ditt i dag, så er markedet de 50 personene. Og hvis en av de 50 er villig til betale 3500,- noe som igjen er mer enn det alle andre vil betale. Så er 3500,- domenets verdi der og da. Med andre ord så er ikke et domenes verdi konstant.
 

PIP

Medlem
må verdi alltid måles i penger?
Ja, det jo den enkleste måten å gjøre det på når vi snakker om kjøp og salg. Man kan jo selvsagt bytte mot en annen vare eller tjeneste. Menneskelige verdier er noe annet... ;)
 
Topp