Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er et to-bokstavers-domene verdt (.no)

Gomlers

Member
Hei, som tittelen på innlegget nevner - hva kan jeg regne med å måtte hoste opp for et sånt domene, når det kun ligger parkert hos "privat" i dag?
Altså ikke en avis, stort firma e.l. som eier det.

Ser to enkle alternativer:
1. Jeg kontakter med mitt absolutt høyeste bud først (hva kunne dette være?)
2. Jeg går ut ifra at domene er eid av noen "uten kunnskap" (det ble 1.gangs reg. i 2001) og håper å få domene grisebillig - hva er det laveste jeg burde by, uten å virke helt idiot i tilfelle mennesket som har det i dag faktisk har litt greie på ting.
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
Jeg ville sendt en hyggelig epost til vedkommende som eier domenet og sagt at du har sett at domenet ikke er i aktiv bruk og om det kan være aktuelt å selge det.

Dersom det viser seg at det er aktuelt å selge det ville jeg deretter spurt om vedkommende har sett for seg en pris for domenet. Om vedkommende har sett for seg en pris og denne er ok for deg så er det bare å handle og om prisen er for høy ville jeg forsøkt meg med et motbud.

Jeg ville ikke fremlagt et eksakt bud i første kontakt med domeneeier.
 

xenimus86

Medlem
Nei det er sant .. Jeg har hatt mest suksess med å be om hvilken pris personen ser for seg, for deretter å forhandle ..

Normalt kommer de med en vannvittig høy pris i første mailen, deretter er det bare å være kort og konsis..

Jeg pleier å si "Det er høyere enn hva jeg hadde forespeilet meg".
Hvor de da kommer med spørsmål om hva jeg vil by...
Husk at når du svarer med ditt bud, lov de et meget kjapt oppgjør hvis dere kan komme til enighet kjapt .. Få det til å brenne litt under bena deres. Gi dem følelsen av at "det hadde jo vært greit å kvitte meg med det en gang for alle , kjapt ....."
 
G

Gomlers_mann

Guest
Takk for gode tilbakemeldinger. Sitter på jobb så får ikke logget inn - men dette var jo egentlig approaches som burde fungere greit! Tar det på epost med vedkommede i juleferien! :)
 
Topp