Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er "problemet" med one.com ..?

Fantastisk! Når man snakker om sola, osv ...

Så sto kona opp og skulle redigere nettsidene sine i webeditoren hos one.com, og alt er bare borte. De har hatt kræsj i en database, og selv om sidene ligger ute, kan de ikke linkes opp i mot editoren, så hun kan velge mellom å enten la sidene være som de er(!), eller begynne forfra. Brukerstøtten beklager, selvfølgelig, men det hjelper jo lite ...
 

thomasstr

Medlem
Hun kan jo ta med seg domenet?

Og flytte et .com .net .org domene koster vanligvis penger. Det fungerer slik at om du registrerte et domene.com hos domeneleverandør A den 01/01/2014 og velger å flytte det etter 3 mnd til domeneleverandør B, så må du som oftest betale domeneleverandør B for å "fornye" domenet.

Det som i praksis skjer er at du fornyer det, blir det lagt til 1 år + de resterende månedene du har igjen.
Så 9 måneder + 1 år. Domenet vil da gå ut 01/01/2016.
 

thomasstr

Medlem
Å betale et par hundrelapper til Domeneshop for å flytte domenet dit er ingen pris å betale hvis det er viktig at nettsida er oppe.

Helt sant. Selv overvåker jeg alle våre servere konstant. Oppetid + Performance hosting = KNALL. Det er i hvertfall min erfaring, etter at jeg har drevet med dette såpass mye nå:)

Har på følelsen at mange som er ute etter webhotell kjøper det rimeligste. Vet at det ikke er alltid det dyreste som er det beste heller.

Vet om en nederlansk webhotell tilbyder som har 1000 webhotell på en Poweredge 1955 server. Det sier jo kanskje litt?
 

thomasstr

Medlem
Hvorfor nettopp domeneshop?

Domenet hennes er et .glass (hun er glasskunstner), og det er jo ikke så mye å flytte, da hun er nødt til å begynne helt forfra uansett ...

Du trenger ikke å flytte det til domeneshop. Det finnes jo andre alternativer også.
Har ikke helt i hodet hvem som tilbyr .glass.
 

Stoppet

Banned
Jeg har brukt one.com tidligere og det gikk etter hvert tregt og der var liten forståelse hos support for mine problemer. Og når jeg skulle flytte til et annet webhotell var det veldig vanskelig. De la masse hinder i veien for det. Jeg bruker i dag ProIsp og Syse. Her har de bra service og hastigheten er på topp. De fleste av mine domener har jeg hos Domeneshop og peker dem til webhotellene.
 
Topp