Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hva er vanskligst med å drive en nettbutikk

Ctech

Medlem
Hvordan vil du implementere det på siden?

La en ordre gå igjennom, får så å sende en betalingsgiro pr email?

Så manuellt sjekke om pengene har kommet inn på konto før du sender ut varen?
 

picxx

Well-Known Member
Er en god stund siden jeg brukte denne modulen til oscommerce, så husker ikke helt hvordan den virker.
Tror ganske enkelt de bare fikk opp bank og betalingsbetindelser ved utsjekk.
Om du setter betingelsene til f.eks. 3 dager er det jo bare å sjekke etter 3 dager, og om ordren ikke er betalt, bare å kansellere ordren.
Noe merarbeid blir det jo i forhold til paypal eller kredittkort, men jeg husker det var mange som valgte denne betalingsløsningen hos meg, da jeg ikke tilbød betaling via kredittkort (annet enn via paypal).

Om du har en butikk hvor du omsetter meget bra med varer vil vel kanskje ikke en slik modul lønne seg, da det rett og slett blir for mye merarbeid.
 

Fredrik

Medlem
Jeg har en slik løsning som picxx nevner her. Jeg kalle den for "faktura online". Kunden får tilsendt ordre/faktura med all betalingsinfo der det står beskrevet at varene sendes snarest etter innbetaling. Fungerer greit det. Derimot er jeg ikke helt enig med picxx om paypal. En stor andel av mine kunder betaler med paypal. Men det har sikkert endret seg til det bedre. Før i tiden trodde folk bankkontoen ble tømt hvis man betalte på nett.

Min mor ga brodern et ultimatum da han fikk ISDN linje for første gang. Dersom han skulle ha internett så kunne han ikke få bankkort. Hun trodde at nettbanken satt innebygget i skjermen på PCn og at folk da kunne logge seg på hans skjerm (fordi han hadde bankkort) og svindle hele familien fra hus & hjem.

Men litt ON topic igjen. Opplever det ikke som noe ekstra pes å sjekke kontoen en gang daglig (ved faktura online). Deter egentlig bare sunt og man følger med pengestrømmen i selskapet. Føler det gir meg litt ekstra kontroll.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Etter at bankID ble innført konverterte Paypal bedre enn norske kredittkort systememer... Hadde mange kunder som byttet over fra norske løsninger til Paypal.

Vil tro at dette har jevnet seg ut, men som det kommer frem. Folk er ikke lenger så skeptisk til Paypal. Folk irriterer seg mer over at det tar i gjennomsnitt 43 minutter og 17 musklikk å betale med kredittkort hos en "norsk leverandør".
 
Topp