Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er viktigst på en forside?

hansson

Langveisfarende
Får du 1 treff derimot, så er det god bisniss sannsynligvis. Jeg ville tatt den sjansen, helt klart. Det koster ikke så mange tusenlappene, det er sikkert ikke så mange bedrifter i området. Du kan dessuten luke ut hobbyforetakene ved å sette minsteomsetning (mener jeg å huske). Sjansene er store for at de som fremdeles ikke har skikkelige nettsider faktisk leser posten sin. Dessuten er du i stand til å promotere deg selv på en helt annen og mer personlig måte enn noen som selger bildekk med en glorete brosjyre. Du kan sende ut et brev med bilde av deg selv og et par skjermskudd fra nettsider du har laget, der du vektlegger at du jobber i Porsgrunn. De som allerede har nettsider trenger kanskje å få hjelp til å fikse noe, og hvor ofte har du selv fått brev i posten fra en web-fyr? Jeg tror dette er en utmerket måte å treffe alle de som er passive når det gjelder web på.
 
A

aabbcc

Guest
Tenkte jeg skulle foreslå lokalaviser selv, men adressert post-reklame er slett ikke dumt... Uansett lurt å reklamere litt i andre kanaler - det er ofte bedre å selge aktivt enn å vente på at folk søker opp nettsiden din. De som har søkt rundt har også funnet flere andre som de vil kontakte og konkurransen stiger på de oppdragene.

Nå som du har definert litt tydeligere hvem du skal selge til er det sikkert også lettere å finne ut hva man skal ha på forsiden. De som driver mindre bedrifter og ikke allerede har greie nettsider er vel typisk menn mellom 35-60 som ikke er overdrevent gode/interessert i web. Så da bør man stile reklamer og nettsider til denne målgruppen. Faren min, aabbcc sr, faller innenfor her (bortsett fra at han bor i Oslo) og han vet nok ikke hva SEO er og han bruker ikke ord som web. Han ville nok heller søkt på "lage hjemmeside porsgrunn" og "komme først på google".

På forsiden av nettsiden min ville jeg startet med å få frem budskapet tydelig, med noe lignende dette: Vi lager logoer og hjemmesider til små og mellomstore bedrifter i Porsgrunn og Skien. Ring oss på 33 33 33 33 og avtal et møte.
Også noen eksempler på hva man har gjort, referanser fra lokale helter og fullt navn, adresse, telefonnummer ol..

Feilen jeg synes veldig mange gjør er at de har laget sider som er mer rettet mot sin egen bransje enn mot potensielle kunder.

Trenger ikke være så mye hokus pokus, men jeg tror det er lurt å få tydelig frem hvorfor man skal velge deg fremfor hvemsomhelst annen (og kvalitet og pris alene er håpløst å konkurrere på).

aabbcc
 

zapotek

Medlem
Nå som du har definert litt tydeligere hvem du skal selge til er det sikkert også lettere å finne ut hva man skal ha på forsiden. De som driver mindre bedrifter og ikke allerede har greie nettsider er vel typisk menn mellom 35-60 som ikke er overdrevent gode/interessert i web. Så da bør man stile reklamer og nettsider til denne målgruppen. Faren min, aabbcc sr, faller innenfor her (bortsett fra at han bor i Oslo) og han vet nok ikke hva SEO er og han bruker ikke ord som web. Han ville nok heller søkt på "lage hjemmeside porsgrunn" og "komme først på google".

På forsiden av nettsiden min ville jeg startet med å få frem budskapet tydelig, med noe lignende dette: Vi lager logoer og hjemmesider til små og mellomstore bedrifter i Porsgrunn og Skien. Ring oss på 33 33 33 33 og avtal et møte.
Også noen eksempler på hva man har gjort, referanser fra lokale helter og fullt navn, adresse, telefonnummer ol..

Feilen jeg synes veldig mange gjør er at de har laget sider som er mer rettet mot sin egen bransje enn mot potensielle kunder.

Trenger ikke være så mye hokus pokus, men jeg tror det er lurt å få tydelig frem hvorfor man skal velge deg fremfor hvemsomhelst annen (og kvalitet og pris alene er håpløst å konkurrere på).

aabbcc

Hør hør, dette tror jeg er meget gode tips om du forsøker å treffe kunder i dette segmentet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dette er jo gode tanker, men du bør kutte i listen. Det er VELDIG vanskelig å lage noe effektivt som skal gi fokus til så mange elementer samtidig. Det blir veldig raskt grøt med så mye som skjer innenfor et lite område. Jeg TIPPER at Facebook neppe er en sentral del av virksomheten din, så hvorfor bruke 300 kvadratpiksler på en facebook-boks? Kutt ut sånt tull og kjør opp porteføljen din og gjerne BARE porteføljen din. Alt annet kan du gjemme i menyer og som ikoner i bunnen.

Du har nok et godt poeng istarten her. Problemet er jo at man gjerne vil vise hva man har levert, hva man _kan_ levere og også hva kundene har gitt av tilbakemeldinger f.eks.

Så er det å finne ut hva som er viktigst. :)

Men ja, det går nok mot at forsiden bli en portefølje hvor man kan sortere etter type jobber og kanskje noen kundeuttalelser litt lengre ned på siden, også får jeg "gjemme bort" hva jeg kan tilby og andre ting i menyene.

hansson: Kikket på bring.no nå og det ser ut til at det kommer på ca 2500,- eks mva å sende ut 1500 brev så sant de ikke veier over 70 gram. Så det var jo definitivt ikke ille.

aabbcc: Takk for gode tips. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du har nok et godt poeng istarten her. Problemet er jo at man gjerne vil vise hva man har levert, hva man _kan_ levere og også hva kundene har gitt av tilbakemeldinger f.eks.

Så er det å finne ut hva som er viktigst. :)

Men ja, det går nok mot at forsiden bli en portefølje hvor man kan sortere etter type jobber og kanskje noen kundeuttalelser litt lengre ned på siden, også får jeg "gjemme bort" hva jeg kan tilby og andre ting i menyene.

Portefølje+kundeuttalelser er lurt. Du må skape trygghet for at det du sier er korrekt, at det du sier du skal levere blir levert, osv. Du bør heve deg over det amatørmessige. Vær litt stor, trygg og selvsikker. Opptre med autoritet, og vær tro mot eget konsept. Bygg et godt omdømme gjennom å levere solid over tid, og legg planer for å unngå og/eller behandle omdømmetap på en god måte.

Kundeuttalelser fungerer godt for å bygge trygghet. Husk at enkelte kundeuttalelser teller "mer" enn andre. Den status kunden har vil på en måte smitte litt over på deg. Derfor er det bedre med en uttalelse fra en kunde som er prest enn fra en som selger katalogtjenester via telefon - nesten uansett hva de sier. Fordi vi STOLER på prester, mens vi ikke tror særlig på telefonselgere. Husk også at dersom du setter opp femti slike uttalelser så ser det amatørmessig ut. Velg heller ut noen få - men gode og trygge - personer som vi stoler på. Skal det være bilde av de som sier noe bør du velge ut de som ser best ut. Det høres kanskje brutalt ut, men vi stoler mer på pene folk enn på stygge folk. Kjendiser teller mer enn ukjente folk, slik at den PERFEKTE kundeuttalelse derfor er fra en pen kjendisprest :)

Kundeuttalelser er en veldig god måte for å få fram dine gode sider uten at du behøver å påpeke dem selv. Det ser amatørmessig ut dersom du SELV sier at du er flink, så den slags bør du overlate til kundene. Det du SELV sier bør være fakta, type "jeg har arbeidet i bransjen siden 2001", "jeg har diplom i...", osv.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er lite pene kjendisprester i kundelisten altså. ;)

De aller fleste kundene mine er pr i dag relativt ferske firmaer (og relativt små med noen unntak), så det blir nok ikke så mange "tunge" uttalelser, men jeg tror uansett at det har en positiv effekt at man har med noen ord fra kundene.

Ellers takk for alle tips folkens! :)
 
Topp