Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva forventer man å finne når man søker etter et land?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Når en bruker (sett etter det gjennomsnittelige) søker etter et land, hva slags informasjon tror dere de aller fleste brukerene forventer å finne aller først om dette landet? Hva slags fakta og innhold er desidert viktigst at er det første en bruker ser om dette landet?

For de som lurer så lager jeg en landingsside for et land, men siden det er så utrolig mye informasjon å ta av så lurer jeg litt på hva jeg skal legge først..

Fortell gjerne også om du søker som reisende eller bare ute etter generell informasjon.
 
Sist redigert:

seastart

Medlem
Når jeg søker på land eller byer, så er det som oftest dette jeg ser etter:

anntall Innbyggere
Hovedstad
Flagg
Kart
og kanskje BN produkt. men det kommer ann på hva siden er om.
Bare et forslag selfølgelig.
 

Adrian

New Member
Når jeg søker på land eller byer, så er det som oftest dette jeg ser etter:

anntall Innbyggere
Hovedstad
Flagg
Kart
og kanskje BN produkt. men det kommer ann på hva siden er om.
Bare et forslag selfølgelig.

Dette søker eg på om eg vil ha info om landet.

Viss eg skulle reist til landet, ville eg hatt info om hva er det som gjør at eg skal reise der?

Er det bra uteliv? Shopping? Prisnivå (generelt/alkohol/uteliv)? Severdigheter?
 

picxx

Well-Known Member
Om en ser på f.eks Sverige - Wikipedia er det nok i de fleste tilfellene det som befinner seg i den høyre kolonnen jeg er ute etter når jeg søker direkte på et land.

Om jeg søker etter natteliv, shoppingmuligheter, severdigheter etc. i landet vil jeg nok somoftes bruke noe andre søkeord når jeg søker.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Skal jeg ha info ser jeg oftest på det samme som picxx( etter info )

Skal jeg reise dit: ser jeg etter Antall sol dager/regn dager, gjennomsnitt på hva ting koster.. aktiviteter man kan gjøre når man er der ( surfe osv )

Dette er bare noe av det da :D
 

Keanu

Geek
Om jeg søker etter land, så er jeg som oftest ute etter faktaopplysninger nevnt tidligere. (Kan også nevne ting som religionsfordeling, språk, myntenhet, eksportvarer etc)

Om jeg derimot er reisende, søker jeg nok heller etter spesifikke ting, slik som severdigheter og bynavn.
 
Topp