Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan jeg forvente i pris på regnskapsfører

Dag Frogner

Supermedlem
Det ser ut til at jeg kommer til å bli MVA-pliktig om ikke altfor lenge og da vurderer jeg sterkt å leie inn en regnskapsfører for å være sikker på at alt blir korrekt.

I dag fører jeg regnskap i Excel selv og det fungerer fint, men det blir jo litt mer styr med MVA og jeg vil derfor sette dette bort.

Jeg vil anta at jeg ligger på ca 8-10 bilag i måneden, altså ca 100-120 bilag i året.

Hva tror dere ville måtte betale for det?

Jada, jeg vet at jeg må ta kontakt med en lokal regnskapsfører for å få korrekt pris, men ønsker i første omgang å få en liten pekepinn, da jeg antar at det er en del her inne som bruker regnskapsfører og dermed kanskje vil dele hva de betaler.

Hvordan er det med "online" regnskapsfører? Kan jeg f.eks scanne inn ale bilagene, sende på mail f.eks 1 gang pr måned også fikser de resten? Eller MÅ jeg levere fra meg fysiske papir, altså bruke en lokal regnskapsfører evt sende pr post.
 

allegretto

Medlem
Jeg vil tippe ca 10.000?
Selv vurderte jeg online regnskapsfører.. men kom frem til at det faktisk ble endel dyrere enn å fortsette å bruke min lokale. Og så er det jo veldig greit å kunne ringe for deretter å treffe regnskapsfører fysisk. Ofte letter å få ting forklart på denne måten..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har nok noen flere bilag enn deg, men jeg betaler mellom 10 og 15.000 i året for min regnskapfører. Dette inkluderer også årsoppgjør og utfylling av næringsoppgave.

Ekstremt glad for at jeg slipper dette styret selv, og anbefaler ekstern regnskapfører på det sterkeste. Både for å sikre at alt blir riktig, men også for å frigjøre tid til mer matnyttige oppgaver.
 

Raidon

New Member
Mitt firma bruker Bakkan Regnskap AS, de tar 470,- per effektive time. Det vil si at de registerer kunn effektivt arbeid, har de brukt 15 min så har de det og runder ikke opp til 30 min eller 1 time.
 

Stargate

Medlem
Saldo as

Jeg bruker Saldo as og betaler litt over 10 000 i året. Jeg har mellom 10 og 30 bilag i måneden og sender disse elektronisk til dem. Forsåvidt ingen problem, men de er ikke raske til å svare på henvendelser (og det er irriterende)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Anbefaler å bruke en lokal aktør. Jeg har en veldig nyttig dialog med min regnskapfører, og kan stikke innom for å spørre om ting hvis jeg ønsker det. Ser på dette som en stor fordel man ikke får gjennom bruk av en aktør som sitter et annet sted i landet.
 

neXon

Medlem
Jeg betaler 25 kr + mva pr billag.
Har ikke helt oversikten, men har rundt 1500-2500 billag i året, så det begynner å bli litt penger.

Min regneskapsfører skal pensjonere seg nå, så jeg skal prøve å ta det selv. Får heller plage min søster som er revisor :D
 
Topp