Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan man si om en person?

Knut

Medlem
Du kan kalle en person nesten hva du vil, men du kan ikke beskylde en person for alt du ønsker og vil. Til og med politiet kan du kalle det meste. Men den personen du kaller noe KAN gå til sak og legge fram krav om erstatning for ærekrenkelse. Dette er forøvrig veldig vanskelig å få.
Bor du i usa så kan du bli millionær om noen kaller deg "dust" i vitners nærvær.

Grensen mellom å kalle noen å beskylde noen for noe er noen ganger vanskelig å skille.
F.eks om du kaller noen for en svindler eller hore, så beskylder du også noen for å gjøre noe mindre bra.
 

Tonny Kluften

Administrator
De endringene er vel ikke gjennomført enda? Jeg har lest om det ett sted, men klarer ikke å finne igjen artikkelen. Noen som vet?

Forøvrig gikk det greit i forliksrådet. Jeg har fjernet siden det var snakk om og advokaten sletter sine krav til meg. At siden er fjernet er isolert sett ikke helt greit, det er et historisk dokument som nå er fjernet fra internett.
Men det som føles veldig greit for meg er at jeg ikke lenger omtaler personen negativt, jeg liker egentlig ikke å dømme folk selv om de noen ganger er noen forbannade kødder.
 
Topp