Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva koster en god SEO-jobb?

Snavla

New Member
Halla.

Jeg har nå en webshop som ligger på ca plass 20 i Google-søk, med kun 2-3 backlinks.

Jeg går greit i pluss på annonser via Facebook og AdWords, men vil gjerne opp på topp 5 etterhvert.

Imidlertid har jeg verken tid eller interesse av å gjøre SEO-jobben selv, selv om jeg vet hva som skal til. Kan en seriøs aktør gjør hele backlinking-byggingen for og få meg i topp-5? SEO on-site tror jeg er ganske bra, ellers ville jeg vel ikke kommet såpass høyt omtrent uten en eneste backlink, eller hva?

Jeg ser jo alle disse aktørene som tilbyr høye plasser i Google for en månedlig sum, har disse noe for seg? Hvis ikke, hvor finner jeg de seriøse?

Kort oppsummert, hva må jeg regne med å betale for å havne i topp 3-5 i Google for et søkeord med middel konkurranse (de som er på topp nå er butikker på mitt nivå som ikke styre profesjonelt).
 

Erlend

Medlem
Det skal ikke koste allverden å komme på topp på et søkeord, så lenge konkurransen ikke er så hard.

Jeg har hjulpet flere med å komme topp 10 i Google, og summen varierer etter hvilken nisje det er, og hvor stor konkurransen er. Send gjerne PM med hva du vil rangere på i Google, så kan jeg gjøre et anslag.
 

lerumsaft

Medlem
På fiverr og odesk finner jeg mange som reklamerer for sine SEO-tjenester for en svært billig penge. Kan disse gjøre en OK jobb, selv om det er snakk om å hjelpe en norsk nettside oppover?
 

Erlend

Medlem
På fiverr og odesk finner jeg mange som reklamerer for sine SEO-tjenester for en svært billig penge. Kan disse gjøre en OK jobb, selv om det er snakk om å hjelpe en norsk nettside oppover?

Det kommer an på hvilke metoder de bruker. Tenker du på slike som gjør on-site eller off-site SEO? Eller begge deler.
 

Tonny Kluften

Administrator
På fiverr og odesk finner jeg mange som reklamerer for sine SEO-tjenester for en svært billig penge. Kan disse gjøre en OK jobb, selv om det er snakk om å hjelpe en norsk nettside oppover?

Det er ikke noe å satse på, veldig kortsiktig og du vet ikke hvilke metoder de bruker. Hvis du finner noen som har gode referanser og som tar 3-600 i timen så har du et godt utgangspunkt.
 
Fare for at det blir blackhat om man velger fiverr. Det finnes en rekke selskaper som driver med seo både i Norge og utlandet. Selv om du får andre til å ta seg av SEO, er det en fordel å vite hva dette går ut på. SEO kan enkelt beskrives som en to-delt operasjon, en del går ut på å forbedre nettsidene dine for å lettere rangere i Google. Her gjelder det å ha relevante ord og fyldig tekst, når det kommer til kildekoden på nettsiden er det viktig at denne er satt opp på en seo-vennlig måte. Deretter gjelder det å bygge linker til nettsiden, disse linkene bør være relevante for innholdet på nettsiden din.

Som Tonny sier bør du få referanser fra de som skal gjøre jobben for det.
 

lerumsaft

Medlem
Fare for at det blir blackhat om man velger fiverr. Det finnes en rekke selskaper som driver med seo både i Norge og utlandet. Selv om du får andre til å ta seg av SEO, er det en fordel å vite hva dette går ut på. SEO kan enkelt beskrives som en to-delt operasjon, en del går ut på å forbedre nettsidene dine for å lettere rangere i Google. Her gjelder det å ha relevante ord og fyldig tekst, når det kommer til kildekoden på nettsiden er det viktig at denne er satt opp på en seo-vennlig måte. Deretter gjelder det å bygge linker til nettsiden, disse linkene bør være relevante for innholdet på nettsiden din.

Som Tonny sier bør du få referanser fra de som skal gjøre jobben for det.

Takk (som vanlig) for meget bra svar abroke!
 
Topp