Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva "lever" du av?

oddbjoro

Medlem
Litt nysgjerrig på en fredag :)

Dere som er her inne, hva baserer du hovedgeskjeften din på? Har du dette som heltidsarbeid eller deltid?
Er det utvikling av hjemmesider, support, affiliate/reklame, konsulenttjenester i en eller annen form, annet?

Spør litt fordi jeg startet opp et ENK for 6 år siden, men dette har "ligget brakk" i 5 år(pga fast jobb).
Denne faste jobben er jeg nå fristilt fra, pga endel omstrukturering osv, så funderer på å prøve å
kickstarte selskapet igjen :)
Er dog usikker på om jeg har nok "kjøtt på beinet".
Drev med noe datakurs, pc-service og websider forrige gang.

Men kunne vært artig å hørt andres suksesshistorier også.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg jobber 100% som prosessoperatør i industrien, og har firmaet "på si". Har hatt det ved siden av i 8år, med varierende aktivitet og innsats fra min side, men nå går jeg "all in" for å satse på å kunne drive som fotograf på heltid.

Men, det er jo ikke lett å si opp en godt betalt, fast jobb, så jeg får se hva jeg finner på etterhvert.
 

ellaro

Medlem
Jeg jobber 100% som prosessoperatør i industrien, og har firmaet "på si". Har hatt det ved siden av i 8år, med varierende aktivitet og innsats fra min side, men nå går jeg "all in" for å satse på å kunne drive som fotograf på heltid.

Men, det er jo ikke lett å si opp en godt betalt, fast jobb, så jeg får se hva jeg finner på etterhvert.

Det er tøft gjort @Dag Frogner. Skulle ønske jeg hadde litt av gutsen din!

Jobber selv 100% i industrien ved siden av og har et ENK på hobbybasis (Foreløpig...?) Prøver å finne en levevei gjennom mitt ENK (Nettsider, affiliate/adsense), men havner litt mellom barken og veden. Døgnet har dessverre bare 24 timer...
 
Jeg driver med regnskap og bedriftsrådgivning, hoppet av karrierekarusellen og startet for meg selv for 1.5 år siden. Jeg "rotet" meg inn her fordi jeg satt opp og drifter mine egne nettsider (WP), og så har jeg bare blitt værende siden det også er ganske mange økonomirelaterte spørsmål her inne (og mange dyktige folk som svarer på dem). Er vel her og på Hardware jeg bruker mest av "forumtiden" min.
 

metallian

Medlem
HAr fast jobb, dette er deltid(les: ved siden av 100% stillingen) for meg, har vært siste 5-6 årene. Siste 2 årene ahr det blitt såpass at jeg faktisk får noen tusenlapper netto i måneden. Driver egne nettsider som jeg tjener på via affiliate/reklame.
 

Zmarty

Medlem
Jeg har jobbet i IT bransjen i over 20 år...ble møkklei, og sa opp jobben til nyttår i 2014. Satset da hud og hår på egne bedrifter (et AS og et ENK). Jobber nå heltid med mine konsepter og klager så absolutt ikke på det :)

Hopp i det! Kjør på og gi alt..feiler du, er det bare å begynne jobbsøking igjen! :)
 

TEQ

Member
Jobber som IKT-Driftsansvarlig ved flere av Osloskolene. I tillegg driver jeg ENK på si, gjort dette de 3 siste årene. Det går for de meste i etablering og drift av nettsider og nettbutikker.
 

Janhnyla

Member
DL innenfor tele/it-bransjen. Nettsider er kun hobby prosjekter ved siden av - selv om programmering er det jeg egentlig vil drive med - så gjør dette bare for å se hva jeg kan få til. Begynte egentlig som et prosjekt for å få sønnen min til å gjøre noe fornuftig på data'n - gikk ikke slik :)
 
Sist redigert:

T SL

Active Member
- Konsulenttjenester innen SEO, PPC, konverteringsoptimalisering og e-commerce
- Affiliate og CPA med SEO og betalt trafikk (ikke så mye i Norge)
- Driver egne nettsider og er medeier i et par andre sider og plattformer.
 

HanneSol

Member
Jeg jobber med regnskap/administrasjon i deltidsstilling, og driver nettbutikk ved siden av. Det startet som et hobbyprosjekt, men nå er det en deltidsjobb i seg selv.
 
Topp