Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skjer med at salg blir godkjent dagen etter utbetaling?

Har irritert meg litt over at pengene jeg har opptjent blir betalt ut rundt den 17, og at det som enda ikke er godkjent typisk blir godkjent 2-3 dager etterpå. Hadde jo vært fint om man hadde fått godkjent salgene FØR utbetalingen, slik at man hadde sluppet å vente en måned på neste betaling.

Er det bare jeg som har irritert meg over dette? Gjelder typisk kredittkort, btw.
 
Nei, det er gamle kjøp/bestillinger. Jeg har ikke så fryktelig mange av de, så jeg har ganske god oversikt over akkurat det.. hehe.

Altså, kjøp/bestillinger som ble registrert for 1-2 uker siden (av og til mer) blir ofte godkjente/ikke godkjente 2-3 dager etter utbetaling av det som ER godkjent. Tog du an?
 

Bjrl

Medlem
Jeg har merket meg det samme, moneymaker. Og hos Zanox er det et enda mer merkbart fenomen. Det forskyver utbetalingen med en ekstra måned og betyr derfor svekket likviditet - noe som påvirker hvor offensiv man kan være når man jobber med keyword bidding og andre typer kampanjer der man må betale regningen umiddelbart.

Betal for markedsføringen i dag, få fortjenesten inn på konto om to og en halv måned. De betingelsene er ikke veldig konkurransedyktige.
 

Frode

Medlem
Nei det er ikke sikkert, bankene er vel kjent for å holde igjen penger noen dager.

Og vi alle er jo kjent for å akseptere det.
 

Joakim@TD

Medlem
Hvis dette er noe TD eller Zanox gjør så er jo grunnen at de skal tjene rentepenger. Men det er jo ikke sikkert det er deres feil?

For å avslutte denne diskusjonen, så er systemet automatisert ved at når faktura blir betalt og det er registrert i vårt system - vil pengene umiddelbart stå klare til disposisjon for utbetaling. Jeg har heller ingen tro på at Zanox holder igjen penger.

Når man har flere hundre tusen affiliates rundt omkring i Europa, så er det ganske avgjørende at vi har rutiner på utbetaling. Det er også grunnen til at det utbetales til alle ved en satt dato og at det er et minimumsbeløp på utbetalingene. Fakturering gjøres ved månedsslutt fra vår side. Dato for utbetaling er også tett opp mot månedsslutt så pengene som faktureres og kommer inn iløpet av måneden har størst sannsynlighet for å bli utbetalt samme måned. I og med at vi har pending sales og liknende er det såklart mye annet som kommer inn, men det er ihvertfall det generelle bildet.

Når det er sagt, så er vi like fullt klar over at det ikke alltid betales inn ved forfall. Men vi gjør så godt vi kan i den grad det er mulig med 200 forskjellige kunder som skal følges opp. Vi setter også pris på tilbakemelding, uansett om den er positiv eller negativ.
 
I stedet for å fortsette her, har noen spurt TD eller Zanox hvorfor det tar så lang tid?

Tja, jeg føler jeg har bitcha om så mye at jeg tenkte jeg skulle lufte mine tanker her før jeg tok opp telefonen og ringte.. :rolleyes:

For øvrig hadde vel flere bruk for svaret fra TD her.

Dessuten slo det meg hvor ofte det skjer det jeg skrev i åpningsinnlegget, så var greit å finne ut om det bare er meg dette gjelder, eller om flere har samme problem. For et problem kan det faktisk være, av grunnene Bjrl nevnte.
 

zapotek

Medlem
Du får jo de pengene det gjelder måneden etterpå, så et gigantisk problem kan det jo uansett ikke være. Hvis ja, lag deg en større buffer på bankkontoen... ;)
 

kongen

kongemedlem
Jeg har merket meg det samme, moneymaker. Og hos Zanox er det et enda mer merkbart fenomen. Det forskyver utbetalingen med en ekstra måned og betyr derfor svekket likviditet - noe som påvirker hvor offensiv man kan være når man jobber med keyword bidding og andre typer kampanjer der man må betale regningen umiddelbart.

Betal for markedsføringen i dag, få fortjenesten inn på konto om to og en halv måned. De betingelsene er ikke veldig konkurransedyktige.

Tror ikke du trenger å frykte for å ikke få betalt. Europa har skikkelig god økonomi. Da er det verre med Amerika.

For der sliter affiliate nettverkene stort, nedbemanner, og går konkurs. Copeac var den siste som forsvant for noen dager siden.

Hvis jeg ikke tar feil så begynte de å forskyve utbetalingene...

Men i Europa så er økonomien god, så det er bare å kjøre på.
 
Topp