Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva slags desktop verktøy bruker du som webmaster?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er ute etter flere gode tips til verktøy som gjør hverdagen min enklere som webmaster. Hva slags desktop verktøy er to mer eller mindre avhengig av for å gjøre webmaster hverdagen din enklere, raskere og mer effektiv?

List opp verktøyene du bruker og hvorfor du liker dem.
PS: Jeg er spesielt interessert i de mindre kjente programmene, enten det er stort eller lite, brukt til markedsføring eller organisering av passord.

SEO Software by Web CEO :: Search Engine Optimization Software / Complete SEO Toolkit :: Website Optimization, Promotion and Submission SEO Software

Et kjekt program får å måle forskjellige kampanjer. Indekserte sider, rankeringer i masse søkemotorer (norske søkemotor også) og masse annet.

Free Download Color Detector 1.01 - Obtain RGB, & hex code of any screen pixel.
Et program jeg bruker for å måle fargene på skjermen. Flott når du jobber med design og lurer på hvilke fargen en eller annen side bruker.

Easy Thumbnails Software -- Free thumbnail utility from Fookes Software
Kjekt lite program for å kjøre ned kvalitet og størrelse på store mapper med bilder. Bruker det også mye som fotograf når jeg publiserer portfolio.

BlogDesk
Et program jeg bruker for å publisere nyheter i bloggnettverket mitt.

Andre programmer
Dreamweaver og Photoshop, men dem vet dere vel hva brukes til.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Chameleon submitter
Brukes for å autosubmitte gallerier til (veldig små) TGP'er. Du bruker maks 10-20 min. på et galleri og submitter til 3-400 sider.

chameleon confirmer
Når du submitter vil du ofte få mailer hvor du skal bekrefte din submit ved å trykke på en link og fylle i en bekreftelseskode. Dette verktøyet gjør dette automatisk.

advanced submitter
Kan også brukes til autosubmit, men er egentlig en veldig avansert form filler. Kan brukes til absolutt alt der et skjema skal fylles ut. Er fin fin å bruke om du f.eks. skal submitte siden din til kataloger.

unified stats
Gratis stat kontroll. Har masse adult sponsorer, men også en god del mainstream, bl.a. adsense.


free site wizard

Manuell submit av freesites til linklists.

file renamer
Forandrer navn på store mengder filer samtidig. Flott om du skal forandre navn på store mengder bildefiler f.eks.

putty
Telnet / SSH

SUPER (video encoding)
Gratis video encodings verktøy. Forandrer de aller, aller fleste formater.

windows movie maker (ok, jeg har adobe premiere, men har ikke gidda å sette meg inn i det enda) og ellers er vel dreamveawer og ps de to programmene jeg bruker mest.

Og for ikke å glemme....mozilla firefox...det ultimate verktøy!
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Forandret posten min en smule.
 

sKrud

Meget sliten student
Kan ta min liste:
Regelmessig:
Adobe CS3
SEO elite (ok passe...)
Firefox <3
Ws_ftp (hater det, dritt program)

Mindre regelmessig:
Forumposter (funker bare i flekkene)
xrumer
Phantom Cloaker <3

Kommer ikke på noen flere i farta..

edit: Kom på at jeg har et liten hær med små hjelpe programmer til å endre ting og tang med..go natt!
 

haugslett

Medlem
Kan ta min liste:
Regelmessig:
Adobe CS3
SEO elite (ok passe...)
Firefox <3
Ws_ftp (hater det, dritt program)

Mindre regelmessig:
Forumposter (funker bare i flekkene)
xrumer
Phantom Cloaker <3

Kommer ikke på noen flere i farta..

edit: Kom på at jeg har et liten hær med små hjelpe programmer til å endre ting og tang med..go natt!

Jeg har hatt god erfaring med iniCom.Networks - FlashFXP
 

KrooniX

Medlem
Hei

Bruker egentlig ikke så veldig mange programmer. Det går i Firefox og Coda. Innimellom så er det litt TextMate. Klarer meg heller ikke ut pluginsen FireBug til Firefox

Men det viktigste er selvsagt iTunes. Uten iTunes blir det utrolig kjedelig :)


Christian
 

Gomlers

Member
Paint Shop Pro - Photo Editing - Corel Paint Shop Pro Photo X2 - Corel Corporation
Det eneste grafikkprogrammet jeg bruker. (For de med 0 kjennskap til photoshop)
- Si ifra om noen av dere har noen fantastiske tutorial-sider til photoshop forresten, skulle gjerne ha klart å bruke det.

TextPad 4.0 - TextPad - the text editor for Windows
Hadde ikke klart meg uten. Settes opp med diverse fargekoder på forskjellig programmeringsspråk. GENIALT til å søke gjennom for å finne text/kode-strenger i hundrevis av filer av gangen.. hvis du for eksempel skal modifisere ett eller annet CMS/Wordpress uten å vite i hvilken fil du finner hvilken kode, men du vet hvilken kode som du skal modifisere.. (Skjønte dere den?)

Google Calendar - www.google.com/calendar
Ja.. greit med strukturert arbeidsdag/kveld/natt :) - Sender også ut tekstmeldinger (kl. 05.00 på morgenen riktignok, så den slo jeg av.

RoboForm - RoboForm: Password Manager, Form Filler, Password Generator, Fill & Save Forms
fyller ut og husker alle innlogginger..
 
Topp