Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva står det i arbeidskontrakten din?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg antar at det er mange her inne som opererer med kontrakter som nye kunder må godkjenne før du begynner på jobben. Hva står i denne kontrakten? Er det en kontrakt du har funnet på nettet som en mal også endret på selv, eller har du skrevet den helt fra scratch?
 

stianweb

Medlem
Veldig relevant for meg også dette.

Jeg har lurt veldig på hvor strenge kontrakter og hva jeg skal med i de, til fremtidige kunder.

Har prøvd å søke litt her og der. Men føler ikke at jeg har funnet noe jeg kan lage en mal av. For det må nok tilpasses noe etter hvert prosjekt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg fant en standardkontrakt på nett for lenge siden (husker dessverre ikke hvor) som jeg gjennom årene har tilpasset slik at den har blitt mest mulig relevant til meg og mine kunder. Bruker alltid den som utgangspunkt og det er svært få områder som må tilpasses nye kunder. Det vanlige er kontaktinformasjon, beløp og området om hva vi avtaler å levere. De fleste andre vilkår endrer jeg sjeldent.

Selv om kontrakten jeg bruker nå begynner å bli ganske god, så reviderer jeg den minst 1-2 ganger i året for å se om det er områder jeg kan bli mer konkurransedyktig på.

Har egne kontrakter for de forskjellige tjenestene.
 

agrimsrud

Medlem
Det kan også være greit å ha med deadline og leveringsfrister.

Det var også en tråd her inne hvor det ble diskutert ventegebyr om man må mase og vente lenge på respons fra kunden før man får tatt prosjektet videre. Har tenkt litt på den delen, og vurderer om jeg skal legge inn responstid på 1 arbeidsuke og så fakturere 1 time hver dag utover dette. Men virker det sært?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det kan også være greit å ha med deadline og leveringsfrister.

Det var også en tråd her inne hvor det ble diskutert ventegebyr om man må mase og vente lenge på respons fra kunden før man får tatt prosjektet videre. Har tenkt litt på den delen, og vurderer om jeg skal legge inn responstid på 1 arbeidsuke og så fakturere 1 time hver dag utover dette. Men virker det sært?

Ja, det virker sært!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Skal sjekke det ut hansson, men skjønner ikke helt poenget med at jeg må registrere meg for å kunne laste ned et skjema.

EDIT: Og hvorfor blir jeg videresendt til adminpanelet til frilansinfo når jeg logger inn eller klikker "logg inn" når jeg allerede er logget inn?
 
Sist redigert:
Topp