Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tjener du pr tusende visning?

peterandrej

pensjonert moderator
Mange her på forumet har et utall sider som de tjener litte grann på, sånn at den totale inntjeningen blir bra. Likevel, det er ganske interessant hvor mye man tjener pr tusende visning. Dette blir en ganske rettferdig faktor for å sammenligne suksess, siden også sider med lite trafikk kan konkurrere med sider med mange brukere på like vilkår.

For å starte ut:
Agurkposten, altså tulleavisen, har en inntekt pr tusende visning på ca 70 kr. Jeg kom fram til et tall på 69,56 ved å ta inntektene i januar måned og så langt i februar og så bare dele dem på antall visninger for å finne inntektene pr visning. Eeeh. Fikk 6 i matte på videregående, men det var høyst ufortjent, så kan godt hende jeg har feil her.

Anyway, fant inntekten pr visning og så ganget jeg bare denne opp til tusen. Enkelt og greit.
 

picxx

Well-Known Member
Har overhodet null peil paa hva jeg tjener pr. tusende visning, men om jeg skal ta et raatt overslag over alle siden jeg har ligger det nok en plass mellom 1-2.-

Var visninger du mente, og ikke klikk? :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Visninger ja. Hvor mye du tjener på tusen sidevisninger... vondt for å tro at du tjener kun 1 til 2 kroner pr tusende visninger. Dvs at du tjener 100 kr (!) på 100 000 sidevisninger..
 

Santo

Active Member
Jeg tok samme formelen på mine SEDO-domener, og fant ut at jeg fra nyttår og frem til dags dato har tjent ca. 450,- kr pr. 1000 unike visning/besøkende...
 
Sist redigert:

Keanu

Geek
Jeg ligger på $2.6 pr 1000 visninger i januar, altså rundt 15 kroner.

Jeg jobber med å monetize sidene, så den har økt stabilt di siste månedene. Håper å komme opp på 5-10 dollar uten å oversvømme siden med ads.
 

Keanu

Geek
Det avhenger jo selvsagt av trafikken.
Picxx's trafikk kan jo være av litt lavere kvalitet. Selv har jeg 80 % google-trafikk, så da bør det være mer potensiale enn f.eks. digg/kudos/tgp-trafikk.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Foreløpig er den egentlig latterlig lav for juiced, men det er samtidig først nå jeg egentlig har begynt å gå inn for å få inn penger, til nå har jeg konsentrert meg om alt mulig annet.

Men 70 spenn pr 1000 visninger? Det er jo veldig bra i såfall, men nå skriver jo du en del anmeldelser og artikler som egentlig er reklame, så det hjelper vel ganske kraftig vil jeg tro?

Hva ligger dere på pr 1000 unike brukere da? (veldig interessant nå som jeg skal begynne å selge annonser på juiced, sitter og pusler med en liten presentasjonspakke akkurat nå, og vil selvsagt hverken prise meg totalt ut, eller prise meg alt for lavt)
 

peterandrej

pensjonert moderator
sidevisninger selvsagt. derav uttrykket "visninger". Betyr at forums som dette sikkert kommer dårlig ut, mens sider med mange brukere fra googles søk kommer godt ut. Man kan jo sikkert legge med tall på hvor mye man tjener pr 1000 unike besøkende også, om man vil det.
 

picxx

Well-Known Member
Man kan jo sikkert legge med tall på hvor mye man tjener pr 1000 unike besøkende også, om man vil det.

For min del tror jeg ikke det er store forskjellen.
Har vel litt sidevisninger paa de faa mainstreamsidene jeg har, men ellers liker jeg ikke at folk skal holde paa aa tulle rundt paa sidene mine....de kan trykke en aff.link og sende meg noe cash.
 

Bjrl

Medlem
Jeg tok samme formelen på mine SEDO-domener, og fant ut at jeg fra nyttår og frem til dags dato har tjent ca. 450,- kr pr. 1000 unike visning/besøkende...

Jeg lurer på noe om er litt off-topic: Jeg har lagt en del domener ut på SEDO, men tjener null og niks på dem. Det er overhodet ikke trafikk til dem i følge statistikken hos Sedo.com.

Så da lurer jeg på: Hvordan tjener man penger på SEDO-domener? Er det meningen at det skal "gå av seg selv"? Eller må man pushe inn trafikk der via f.eks. Adwords?

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp