Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvem er WF for? Private eller bedrifter?

Gaasehud

Medlem
Er egentlig prisklassen folk tar betalt i, det som gjør om de passer på WF eller ikke? Jeg vet om mange her som jeg synes er hjelpsomme, kommer med gode tips og tilbakemeldinger, starter ordentlige tråder og generelt er ålreite mennesker. Og så er det de jeg mener er useriøse, som kommer med kortfattede og svar som ikke hjelper for noe, eller bare kverrulerer og kun er her av den grunn – virker det som.

Jeg ligger for øvrig et sted mellom det du kaller "seriøs" (hundretusener?) og useriøs (1000 for en nettside), om du skulle lure, Kenneth. (Så du ikke "blamer" meg etter alderen).

Enig i det du sier i førstepost, Kenneth, men synes prisen folk tar for arbeid blir et litt enkelt syn på det hele. Det finnes seriøse (og flinke) folk som tar lite og det finnes useriøse (og folk som bidrar dårlig til WF) som tar mye.
 

xcp

Medlem
Nå skal jeg ikke blande meg for mye.
Men jeg er fersking i gamet, og har ikke ofte følt meg "bra" etter noen svar på mine innlegg. Jeg føler enkelte er litt vel uhyggelige med sine svar. Jeg som "nykommer" vil heller trekke meg tilbake, og finne svar på mine spørsmål andre steder.
Ja det er sikkert noen her som mener jeg er useriøs, fordi jeg ikke tjener noe på mine tjenester enda. Men jeg har god tid og mine prosjekter er basert på god tid.

Jeg søker informasjon, tips og svar på mine spørsmål. Gjerne ordentlige svar som ikke får meg til å føle at jeg ikke er velkommen og bare en dust som "spammer" forumet med dårlige innlegg.

Jeg har fått masse positiv tilbakemelding og kritikk ved innlegg på LinkedIn, og der får jeg svar fra mennesker som er pro i markedet.

just my 2 cent.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg skjønner hva du mener xcp. Ingen liker å bli gjort narr av. Jeg hadde på en måte håpet nå etter disse diskusjonene at personer som gjør narr av andre holder opp med det. At personer som holder på slik skjønner at de driter seg ut selv. Hvorfor går det ikke bare an å holde kjeft hvis man ikke har annet en negative ting å si? Eller hvis det er for å hjelpe, bare si det på en positiv måte?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Enig i det du sier i førstepost, Kenneth, men synes prisen folk tar for arbeid blir et litt enkelt syn på det hele. Det finnes seriøse (og flinke) folk som tar lite og det finnes useriøse (og folk som bidrar dårlig til WF) som tar mye.

Det er ikke prisen som avgjør hvor god du er, men de gangene man trekker prisene ned på et nivå som ikke er mulig å drive hverken bedrift eller frilans av, da kan du umulig være god (så fremt du ikke har vunnet i lotto og er ganske dumsnill).

Hva blir avgjørelsen Tonny? Du kan ikke nå ut til alle. Skal WF være for hobby eller for de som ønsker å drive seriøst?
 

sta

Medlem
Det er synd at høyt profilerte medlemmer forsvinner. Jeg syntes spørsmålet om hva WF skal være er noe det bør tas en seriøæs diskusjon på ganske snart slik at premisene for videre drift blir fastlagt. Det er desverre ikke mulig å skape et forum for alle, så i likhet med mange andre tror også jeg at det er lurt å bestemme seg for om dette skal være et forum for "amatører" eller "proffer".

Personlig mener jeg det siste, men jeg har full respekt for at andre ønsker en annen retning. Poenget er at det bør være åpenhet om det.
 

xcp

Medlem
Da får det opprettes et underforum for "proffer" selv om jeg ikke er enig i at alle som påstår de er det faktisk er det. Isåfall får dette underforumet for proffer være et betalt medlemsskap som forhindrer alle oss amatører til å poste de teite spørsmålene våre.

Så kan det være et amatør underforum for oss som lurer på mye dere "proffer" ikke vil høre om.
Jeg skjønner ikke hva som egentlig er problemet. Er det redsel for konkurranse?
 
Mye av dette bunner i enkelte tråder som blant annet jobbutlysninger, som ikke nødvendigvis er jobbutlysninger engang. Og om man skal ha anledning til å kunne diskutere i den type tråder.

Webforumet er jo et diskusjonsforum, altså bør vel alle tråder kunne diskuteres. Spesielt når noen kommer med useriøse jobbutlysninger, skal man da ikke få diskutere eller kommentere det? Hva med bare å droppe hele det forumet? Som det er nå så skremmer det jo bare bort eventuelle seriøse oppdragsgivere når de ser at det er tråder med ekstremt små budsjetter som dominerer totalt. Dessuten burde en jobbutlysning som et minimum også være en faktisk og reell jobbutlysning, ikke noe tull som dette: Logo

Forumet i seg selv er jo selvsagt åpent for alle, men man burde legge noen premisser til grunn og ha en definert målgruppe. Forumet var jo opprinnelig ment som en motvekt til andre norske forum og mer business-relatert, ettersom jeg forstår, har den tankegangen forsvunnet helt?
 

Travellingman

Nettgrunder
Det er synd at høyt profilerte medlemmer forsvinner. Jeg syntes spørsmålet om hva WF skal være er noe det bør tas en seriøæs diskusjon på ganske snart slik at premisene for videre drift blir fastlagt. Det er desverre ikke mulig å skape et forum for alle, så i likhet med mange andre tror også jeg at det er lurt å bestemme seg for om dette skal være et forum for "amatører" eller "proffer".

Personlig mener jeg det siste, men jeg har full respekt for at andre ønsker en annen retning. Poenget er at det bør være åpenhet om det.

Jeg er medlem på forskjellige forum og av og til er det profilerte medlemmer som takker for seg. Gjerne med en takk for meg tråd, der det skytes alle retninger....noe som er latterlig forøvrig.
Selv er jeg bare en glad amatør og ferskt medlem her inne, men har funnet mye nyttig og lært mye den tiden jeg har vært medlem.(takk til supermoderator som linket meg hit)
Att noen medlemmer takker for seg er helt greit, ingen er uerstattelige og forumet fortsetter fint videre.
Så jeg mener dette forumet bør være både for amatører og proffer! Men til syvende og sist er det jo forumeier Tonny som bestemmer den videre vei....
 

Bjørn Andersen

Webmaster
jeg svarte dette i "takk for meg tråden" men dette passer bedre her

Det som er logisk er at man forventer normal folkeskikk fra alle brukere på forumet, både mods, admins og alle brukere. Jeg har så vidt satt meg inn i denne "situasjonen" som er på forumet. Noen i ledelsen vil ha mer "seriøsitet" og ikke ha ett forum for "fjortisser" , og noen vil ha diskusjoner i annonsetråder, noen ikke. Eller ligger det mer bak?

Min personlige mening er at et forum som dette er tjent med at det kommer mangen nye brukere, og da gjerne yngre, som gir ett frisk pust. At noen er mer old school enn andre er jo flott det, men at man bare skal ha ett old school eliteforum er dødfødt i mine øyne. Da vil forumet før eller siden dø ut.

Slik jeg ser det så er eier her enig med meg , eller tar jeg feil nå? Denne kranglingen som er nå undergraver i mine øyne bare eier's autoritet, og var jeg han ville jeg enkelt og greit fjernet modstatus/admin status på de som undergraver denne autoritet.

Og så kjørt forumet i denne retningen:

1. Ett forum som tar velkommen imot alle brukere, både "oldschool" og "newbs"
2. Ikke tillatte diskusjon i annonseforumet.
3. Forvente normal folkeskikk fra alle, selv om en god diskusjon er selfølgelig bare bra

Så kan de som ikke er enig forlate forumet, på sikt vil det ikke ha noe å si, da forumet likevel vil få en større tilstrøm av nye brukere enn de som forlater.

Men det er nå bare min mening
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har sikkert sagt mye teit, idiotisk og dumt i denne tråden. Det gjør jeg sikkert nå også da jeg er i samme tilstand som da tråden ble opprettet. (desverre.)

En bedrift MÅ jo stort sett ta mer betalt enn enn frilanser, men at en bedrift da skal henge ut en frilanser syns jeg er dårlig. Frilanseren er billigere, han har ikke samme utgifter som en bedrift, men allikevel henger bedriftene ham ut fordi han er billigere? Er det helt riktig? Hvorfor føler dere som driver bedrifter at mr. frilans driver dårligere enn dere? Kun fordi han ikke har de samme priser og derfor er billigere og ikke har samme utgifter?

Det er mulig jeg har pratet imot meg selv her nå, og om så beklager jeg det. Som sagt så har jeg sikker skrevt mye teit i tråden, og denne innlegget faller muligens inn under samme kategori.

edit - jeg ser det er litt her i tråden jeg kanskje kunne skrevet min mening om nå. jeg vil gjøre det i løpet av noen dager når jeg er i edru tilstand. desverre har jeg en vane for å være fyllasjuk i flere dager etter jeg har tatt meg noen pils, så derfor er jeg usikker på om dette vil ta 1 eller 10 dager.

- Ønsker dere alle WF-dudes og - WF-ladies en nydelig natt! :)
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg sier det enkelt og greit på samme måte som jeg sier om nettbutikker (jeg er salgskonsulent i en mobilbutikk):

En nettbutikk (frilanser) vil alltid være billigere en meg, men jeg (bedriften) selger ikke bare mobilen, jeg selger servicen jeg kan tilby. Jeg selger det JEG(og vi i bedriften) er verdt.

Ingen tjener penger på selve "produktet" lenger. Det er tjenestene RUNDT det vi tjener penger på. Er dere ikke enige?

Om jeg setter opp en supportavtale med en kunde (der jeg drifter websidene til kunden, har full kontrol over alt og kan hjelpe kunden med stort sett alt) mot en sum i året, så er det DET jeg selger og tjener penger på, ikke selve designet/logoen/scriptet.

Right ?

Vi tar oss bedre betalt på grunn av kunnskap, erfaring, service og selvfølgelig fordi vi har lokaler/kontorer og lønn å betale ut.

Nettbutikker/billige "fjortisser" truer bransjen, men bevisste kunder vil alltid velge en stabil leverandør som har gode referanser ;)
 
Topp