Hvem trenger å sende mange brev samtidig? Hva er søkeord for Adwords?

hansson

Langveisfarende
I forbindelse med faktura- og inkassotjenestene våre på nett har vi et bra opplegg for printing, pakking, frankering og utsendelse av brev. Det meste gjøres maskinelt, så det er en god del ledig kapasitet vi gjerne skulle hatt konvertert til kroner & øre. Derfor skal vi prøve å lage litt mer plass til denne tjenesten på Conta Post sine hjemmesider (Conta Post| Masseutsendelser). (Conta Post var i utgangspunktet bare tenkt som en webapp der du kan sende ut ett og ett brev.)

Det jeg lurer på er:

1. Hvor vi bør markedsføre oss for å treffe (små)bedrifter og/eller lag/organisasjoner som trenger denne typen tjeneste. For å finne ut dette skulle vi visst noe mer om hva disse bedriftene driver med. Jeg ser for meg at de sender jevnlig informasjon til nye eller gamle kunder, men i hvilke bransjer skjer dette? Er det andre bruksområder for dette vi glemmer?

2. Hva i huleste er de typiske søkeordene for dette som vi kan bruke på Adwords?

Takker på forhånd for kreative innspill!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
2. Desverre tror jeg bedriftseiere flest tror at dette er et marked Posten er nærmest enerådene på. Mest sannsynlig går de rett inn på posten.no for å finne informasjon, ikke via en søkemotor.

Taktikken må da være å annonsere på de stedene hvor de aktuelle kundene befinner seg. Gjøre dem oppmerksomme på at det faktisk finnes et alternativ til Posten.
 

hansson

Langveisfarende
2. Desverre tror jeg bedriftseiere flest tror at dette er et marked Posten er nærmest enerådene på. Mest sannsynlig går de rett inn på posten.no for å finne informasjon, ikke via en søkemotor.

Det er kanskje beslektede søkeord som er tingen her. Altså at man søker på noe som ligger litt i samme lendet og så finner man tilfeldigvis tjenesten vår. Bortsett fra "frankeringsmaskin" så er hjernen min helt tom for ideer. Hmpf.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror dere har muligheter til å få kunder innen mange segmenter med deres tjenester.

Borettslag, boligbyggelag og andre slike organisasjoner har både behov for å sende ut husleier, innkallinger til årsmøter etc.
Det samme gjelder forøvrig de fleste idrettslag og andre foreninger.

Jeg tror at skal du treffe SMB-markedet så må du også tilby segmenterte lister som man kan få bruke.

Jeg tror nok at mange vil bruke google på søk etter slike tjenester.

Nøkkelord: masseutsendelse, bulkutsendelse, massebrev, brev til flere mottakere etc.

Håper jeg i alle fall satte igang tankeprosessen om du ikke fikk noe konkret ut av dette.
 

hansson

Langveisfarende
Takk for tipsene, Msites. Lag og organisasjoner er nok midt i målgruppa. Eller kanskje de tenker at de heller gjør slike ting på dugnad for å spare penger. Det er verdt å prøve å komme i kontakt med dem for å finne ut av det. Vi hadde tenkt å unngå ekstratjenester og bare tilby en veldig enkel standardgreie for å redusere admin, men du har nok rett i at segmenterte lister er smart å tilby.
 

picxx

Well-Known Member
Hva med politiske partier?
Har du først fått avtale med ett og kan bruke disse som referanser blir vel å få avtale med de andre omtrent som å selge bananer til apekatter. (enhver assosiasjon med noe politisk parti var ikke tilsiktet)
 

TerjeGranum

New Member
Regnskapsførere

Jeg ville tro at regnskapsførere kunne være en interessant kanal for å nå ut til målgruppen. Ihvertfall noen av de du ønsker å nå lytter til sine regnskapsførere ...

Ellers så kan du kanskje bruke Brønnøysund? Direkte reklame mot alle som har startet firma for en måneds tid siden eller to ..
 

Olemak

New Member
Prøvde meg på markedsføring mot nyoppstartede bedrifter for en stund tilbake, i den antagelse at nye bedrifter trenger både profil og web. Det var ikke tilfelle i det hele tatt, nesten alle bedriftene var omregistreringer eller sovende selskap, og de få som faktisk drev virksomhet i en interessant størrelsesorden hadde stort sett alt dekket opp, eller var blakke. Dessuten er det veldig mange som hadde samme tanke, så de stakkars nystartede druknet jo i reklame. Så det droppet vi raskt. Kom ikke et eneste oppdrag ut av det.

Hvor stor besparelse i kroner og øre er det snakk om per brev? Det er vanskelig å synliggjøre "ease of use", men økonomisk besparelse blir jo veldig konkret. Kan du ikke konkurrere på pris, er man stort sett ikke med i konkurransen på andre kriterier heller. Her vil jeg tro at pris er helt avggjørende, og veldig lett å sammenligne.

Sjekk også søkeord som:
Porto
Posten
Brev
Bulk
DM

Særlig porto er et bra søkeord; det er veldig mange som søker på uttrykket (sjekk google insights). Posten nektet lenge å akseptere at det finnes et ord som heter porto, men har nå begynt å bruke dette begrepet, for det er jo det folk faktisk søker på når de lurer på hvor mye det koster å sende et brev. De har begynt å bruke dette ordet i prislisten sin ganske nylig.

Søkeordet Porto alene har "High" rating i nesten hele Norge, så det er et veldig vanlig søkeuttrykk. Kombiner med de andre termene: Bulk porto (hvis det er relevant), Brev porto og gjerne også posten porto etc.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Takk for innspill, Olemak. Interessant at ikke DM til nye firma ga resultat. Bra å ha i bakhodet dette. Jeg har ikke tallene fra Bring i hodet da dette er vår daglige leder som styrer med, men skal du få dem til å produsere og pakke brevene dine blir det dyrere enn hos oss, kanskje bortsett fra hvis volumet er veldig høyt. Vi tilpasser prisene etter antall brev og frekvens, men har en nedre grense som trolig er høyere enn postens. Til gjengjeld er inngangsprisen lavere.
 

hansson

Langveisfarende
Vi konkurrerer også på hurtighet. Pga. liten og fleksibel organisasjon kan vi pakke og sende 1000 brev samme dag vi inngår avtalen, mens for vår hovedkonkurrent skal det godt gjøres å få kontakt med dem i løpet av dagen, langt mindre å få dem til å sette igang trykkeriet for deg. De gangene jeg har vært i kontakt med Bring har jeg måttet purre flere ganger for å få svar på henvendelser.
 
Topp