Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hver like = 1000kr ?? + gode tips

TorsteinO

Art Director & grunder
Det kommer vel an på produktene man selger osv, så i snitt kan jeg nok tenke meg at det er noe i det.

La oss f.ex. si at et eiendomsselskap bygger ut et boligfelt, og selger bare en eller to boliger ekstra pga facebook - da snakker vi raskt ganske store summer selv om det ikke er stort volum på salget.

Husk at det kan være kjempeforskjell på gjennomsnitt og typetall (altså de verdiene det er flest av). Typetallet vil jeg gjette på at er dramatisk mye lavere, men så er det til gjengjeld noen få som selger produkter med mye større verdi, og som dermed trekker snittet opp.

F.ex. vil 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+100 ha et snitt på 10, men typetallet er bare 1.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Verdien på en fb liker er også en av mange variabler som spiller inn når man skal "verdsette" FB som nettside. Tenk det'a... :O
 

RipZ

Medlem
Konklusjonen var at verdien på en tilhenger i snitt er verdt rundt 1000 kroner.

* En tilhenger kjøper for mer: bruker i gjennomsnitt 400-500 kroner ekstra.
* En tilhenger har høyere lojalitet: 28 prosent større sjanse for å kjøpe igjen.
* En tilhenger anbefaler produktene dine oftere til sine venner: 41 prosent større sannsynlighet.

Ser ikke hvordan dette summerer opp til 1000 kroner. Jeg er også meget interessert i å se flere tall, hva som ligger i "28% større sjanse" og hva de sammenligner seg med.

Jeg har svært liten tro på FB som en generisk markedsførinskanal, selv om det helt klart kan treffe enkelte målgrupper.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Dette er gode nyheter for Tredal, Brenderup og Tysse! :p

Halvparten av disse logger seg inn hver eneste dag og hver og en av dem har i snitt 130 venner.
Går FB ut med slik tall eller er det en måte å finne ut av sånt, egentlig?
Ellers er det jo ikke så interessant lenger hvor mange venner man har, siden ikke alle av mine venner ser alt som havner på min wall. Det har jo vært slik en god stund allerede - det har blitt nokså diffust hvem som ser hva.

Verdien av en like er nok avhengig av det øyet som ser: faktisk tilnærmet 0 for meg som fb-bruker da det ikke koster noe å like noe ;-)

Når vi annonserer på Facebook for f.eks. kaffeputer ønsker vi såklart at annonsen også vises for de som liker konkurrentene vår (senseo, friele m.m.). Føler at jeg får litt bedre kvalitet enn adwords annonser på traffikken (men det er vel muligens i takt med hvor mange likes noen har allerede).
 
Topp