Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken datamaskin anbefaler du?

spikre

peterhamre.no
Det er på tide å fornye datamaskinen.

Bruker i dag:
Bærbar: Acer Aspire Timeline M1530. Veldig fornøyd med denne, men takler ikke 10 timer i strekk med dreamweaver og photoshop når jeg i tillegg har ørten faner og filezilla kjørende samtidig.
Stasjonær: Hjemmesnekret. Stor, tung og bråkete, men kjører de fleste prosesser bra. Henger seg sjeldent opp.

Jeg er nå på jakt etter en ny bærbar PC. Må kunne kjøre mange programmer på likt, inkludert store photoshopbilder, automatiske bakgrunnsprogrammer og så videre. Den må ha godt lys fra skjermen, et godt tastatur, et raskt trådlåstnettverkskort og yte så godt at den ikke forsinker meg i arbeidet. Pris er ikke det viktigste her. Ser for meg 8-15000, og vare i et par år før den må skiftes ut.

Noen som har maskiner å anbefale? Gjerne begrunnet. Takk.

Edit: Bør ha SSD.
 

spikre

peterhamre.no
Hva er det slags tulle innstilling? :p
Kan jeg bare spørre hvorfor? Ta det med ro, jeg er ikke en gal fanboy som vil prøve å overtale deg altså :)

Ja, jeg kan svare - men jeg er ikke interessert i å diskutere det ;-)
- Grunnen er den samme når det kommer til både pod, pad, phone og mac; Apple styrer og regjerer. Det er ikke mulig å lage programvare uten av den godkjennes av Apple. De styrer og kontrollerer alt gjennom sine App-store og iTunes programmer. Apple ødelegger konkurransen i markedet, fordi de kontrollerer alt selv. Selvfølgelig er det smart - du må jo inngå ekteskap med dem for å få tilgang. Joda, ekteskap er fint - men et ekteskap er som kjent kommunistisk. Det fungerer av og til når det er snakk om 2, men ikke når det er flere parter. Da blir noen grådige. Apple har blitt grådig.
Ikke missforstå, jeg er klar over at dette har visse fordeler; færre feil, færre virus, færre bugs. Dessuten er man sikret å bare få det beste av det beste - fordi Apple vil sensurere deg for alt mulig dårlig programvare.
MEN: Individets frihet fjernes, og makten gis til Apple. Det vil jeg ikke bidra til.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Men hvorfor skal den holde i et par år? Jeg kjøpte meg akkurat den billigste som var å finne på Komplett (demo-vare laptop-dings fra et-eller-annet med 4GB minne og 500 Gb HD og sånt). Den kommer til å holder seg fint i 2 år tipper jeg.
Forøvrig kommer jeg til å benytte Oracle VM Virtualbox i stor grad. Skal ihvertfall prøve en god stund.
 

hvaer

Medlem
Jeg tror rett og slett ikke at det finnes noen bedre maskin innenfor denne prisklassen enn Multicom Kunshan P150E, evt. ferdigmodell av samme maskin med 25% avslag. Begrunnelse? Les testene den har vunnet.

Men, hvis batterikapasitet er viktig, noe en må anta ettersom du har en Timeline, så er ikke ovenstående maskin dritrå. Da ville jeg heller anbefalt en maskin som har enten Quadro(Nvidia) eller Firepro(ATI). Dette er skjermkort mer for design og filmproduksjon, enn hva maskinen over har. Felles for disse maskinene er at de er konstruert for bedriftsmarkedet, og har en vesentlig bedre kvalitet enn maskiner for vanlige mennesker. Dermed kan man neste velge og vrake i gode maskiner, selvom det nok dessverre er noen unntak her også. Men, her en liste over maskiner med nevnte skjermkort.
 

PIP

Medlem
HP EliteBook 8570w sparker greit ifra til mine behov iallefall. Kjører gjerne med både Outlook, Word, InDesign, Illustrator, Photoshop, Bridge og browserre oppe samtidig... Har ikke opplevd noen flaskehals enda...
 
Topp