Hvilken laptop har du?

Knut

Medlem
1stk HP Pavillion ZX50xx fra 2005 (tror jeg) Blir mest brukt på turer.
1 stk HP ett eller annet fra 2001. Den står i fryseren og har stått der i over 2 år og virker helt greit som hjemmeserver. I fryseren ja, ett forsøk som jeg måtte prøve ut. :)
1 stk LG F1 Express dual fra 2007.
1 Stk acer Aspire 5538.
 

ChrisE

Medlem
Det kommer jo også ann på hva man kjøper. Jeg har erfart at Lenovo laptoper i middels/høy prisklasse har holdt i flere år.
Min er 2 år gammel og har ikke at et eneste problem med den hittil.


Jeg bruker en 13" Lenovo SL300 og er ekstremt fornøyd. Jeg gikk faktisk fra mac til windows pc etter at jeg trengte en del statestikk program til utdannelsen. PCen har det meste innebygd og jeg har aldri hatt noen problemer med den. Jeg bruker XP. Den kan anbefales på det sterkeste. Om jeg ikke tar feil, så var SL300 den eneste som fikk 6 av både dinside og hardware.no i 2008.
 

Fredrik

Medlem
Bruker tre stykker:

1. Amilo Pro som brukes til arbeid som regel.
2. Liten mini laptop for sofabruk, lesing av nettaviser (som feks nyhetsavisa).
3. Den nyeste og råeste 13" fra Dell med alt av tilbehør etc. Brukes til seriøs ulovlig nedlasting, filmer, arbeid, photoshop, avspilling av filmer på projektor, kundemøter.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har en sort laptop.

Ved nærmere betraktning ser jeg at det er en "Fujitsu Siemens Computers". Det var den billigste på markedet om jeg husker rett den gangen jeg kjøpte den, som var des. 2008 tror jeg. Den kjører Vista og ifølge properties-vinduet er det 32x 1.73Ghz 2Gb og den har en 120Gb harddisk. Høyre piltast er borte og casen har fått seg en knekk på siste reise.

Pengemessig synes jeg at jeg kan spandere 1 laptop i året, så jeg er veldig fornøyd med denne. Bruker den til alt - og jeg spiller ikke krevende dataspill lenger.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg bruker en Toshiba L300-1FI som det så fint står på undersiden av den. Maskinen var kjøpt for litt snart 12mnd siden, og fungerer veldig greit også i dag. Desverre tok harddisken på 320GB fra WD kvelden og ble byttet i en seagatedisk på 500GB for noen dager siden. Maskinen var kjøpt fordi jeg syns den hadde bra oppgraderingsmuligheter, f.eks opptil 8GB minne.

Spesifikasjoner:
Intel Pentium Dual CPU T3400 2.16GHZ 2.17GHZ (litt morsomt med dobbeltkjerne hvor hastighetene kommer forkjellig på de. Er det egentlig helt normalt? jeg spør vel egentlig fordi jeg har noen dager igjen på garanti, og det ville jo vært greit og fått levert den inn dersom det faktisk er noe galt med prosessoren.)
3GB minne.
500GB 7200rpm HD (orginal 320GB 5400rpm.)
Råttent skjermkort
Råttent design på maskinen
Meget bra batteritid. (jeg tror den holder i ca 30 minutter uten strøm.) :)

Maskinen skulle kun brukes til surfing / film og musikk, og funker kjempebra til det. Enormt stabil og bra maskin, og den kræsjer aldri. Den ble levert med Vista og kjører i dag Windows 7, hvor begge operativsystem har vært helt herlige i bruk. Maskinen er meget stygg og se på, men jeg er ikke akkurat den som gidder betale mye ekstra kroner bare fordi maskinen har pent design.

Har også en liten Acer (minipc-et-eller-annet) og anbefaler den ikke til noen. Den kjører Windows 7 basic, og den fungerer ikke så bra som den burde med tanke på spesifikasjonene. Den har 2GB minne, 160GB HD (ikke slik minnekortdisk). Prosessor er jeg usikker på. Den hakker på Youtubefilmer, og Firefox alene bruker kanskje opptil 10 sekunder før den starter. Fra man trykker maskinen på er faktisk skrivebordet klart i løpet av 30 sekunder, og det skal jeg ikke klage for mye på. Veldig dårlig og skrive på, men det er vel en vanesak. Sånn generelt vil jeg ikke anbefale den maskinen til noen. Den er så treig at jeg nesten kunne fått dårlig samvittighet dersom jeg kastet den på dynga. Det må jo være grenser for hva den dynga skal få oppleve. :)
 
Topp