Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken mailklient bruker du?

Dag Frogner

Supermedlem
Robin skrev dette:

Du kan bruke hvilke konto du ønsker, men det enkleste er kanskje bare å bruke Google Apps for ditt domene? Så kan du også importere og sende mail fra andre kontoer og domener om du ønsker.

Med andre ord trodde jeg da at man måtte ha dette for å importere og sende mail fra andre kontoer, noe som er en selvfølge for at jeg skal bruke det.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Siden jeg sverger til mac har jeg Mail som kobler seg på en MobileMe konto hos Apple. Det funker som krutt i sild. Fordelen er at telefon, macen og nettskyen er synket hele veien. Bonus at den også synker kontakter, kalender, bokmerker i safari etc. =)
 

agrimsrud

Medlem
Windows Live Mail (som du bruker nå?!) funker jo bra med hotmail, Gmail og egenhostet POP/SMTP. Og fordelen er jo at (ihvertfall webbaserte mails som hotmail og gmail blir liggende på server som backup).
 

hansson

Langveisfarende
Robin skrev dette:

Du kan bruke hvilke konto du ønsker, men det enkleste er kanskje bare å bruke Google Apps for ditt domene? Så kan du også importere og sende mail fra andre kontoer og domener om du ønsker.

Med andre ord trodde jeg da at man måtte ha dette for å importere og sende mail fra andre kontoer, noe som er en selvfølge for at jeg skal bruke det.

Du kan sende og motta mail fra så mange domener du vil ved hjelp av privatversjonen av Gmail. Du trenger ikke å bruke Google Apps, det er bare en tungvint løsning som gir deg færre goodies inne i gmail (huskeliste, labs-funksjoner... osv.).
 
Om man bruker Apps eller vanlig Gmail har lite å si. Man har Labs også når man bruker Apps, inkludert huskeliste osv. Men man må aktivere Labs selv bare.

Fordelen er at det kanskje er noe lettere å sette opp fremfor å måtte opprette en ny gmail-adresse osv? Bruker i alle fall Google Apps selv og i forhold til f.eks vanlig Gmail skiller det seg jo ikke mye, men man har mulig til å dele med andre på samme domene (docs og kalender) som jeg bruker en del.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hæ? google apps for domains koster da ikke noe? eller har de begynt å ta betalt nå i det siste? husker at man kunne betale hvis man skulle ha fler enn 50 brukere på et domene osv, men...

fordelen med å bruke google apps for domains kommer jo egentlig ikke hvis man bare er én, men er man en litt større organisasjon, da er det veldig kjekt.

Men selv når man bare er deg selv, så er det en stor fordel, kanskje ekstra stor når du er liten: Du har en BÅNN solid mailserver, med stabilitet som sannsynligvis ingen andre kan matche. Selv om webhotellet ditt av en eller annen grunn skulle være nede litt, (f.ex. som når domeneshop var nede en dag eller så i høst pga strømbrudd) så er mailen din oppe. Bytter du webhotell/server? Mailen din er oppe. Osv.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
hæ? google apps for domains koster da ikke noe? eller har de begynt å ta betalt nå i det siste? husker at man kunne betale hvis man skulle ha fler enn 50 brukere på et domene osv, men...

fordelen med å bruke google apps for domains kommer jo egentlig ikke hvis man bare er én, men er man en litt større organisasjon, da er det veldig kjekt.

Men selv når man bare er deg selv, så er det en stor fordel, kanskje ekstra stor når du er liten: Du har en BÅNN solid mailserver, med stabilitet som sannsynligvis ingen andre kan matche. Selv om webhotellet ditt av en eller annen grunn skulle være nede litt, (f.ex. som når domeneshop var nede en dag eller så i høst pga strømbrudd) så er mailen din oppe. Bytter du webhotell/server? Mailen din er oppe. Osv.

Apps har begynt å skjule gratisversjonen sin litt mer, så det kan se ut som om du må betale. Enig med Atomet i at fordelen er at du kan kjøre mailen din via google-serverne slik at den rutes helt utenom den norske hosten din, det er garantert bedre oppetid hos Apps enn hos det lille hostingselskapet. Bortsett fra det er det flerbruker-greia som er den store forskjellen fra privat gmail til apps. Var ikke klar over at labs nå er kommet til Apps, det var det ikke for litt siden.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@hansson: tror faktisk google vil ha bedre oppetid enn selv veldig store hoster... Men egentlig tenkte jeg vel så mye på at når man er liten, så er det også mye større sjanse for at man kommer til å bytte webhotell oftere enn når man er større, og jo mer jo ferskere man er. Bruker man google som mailserver da, så slipper man noe som helst nedetid for mail i forbindelse med bytting av webhotell, mailkontoen din vil fremdeles være akkurat som før, med all mail på serveren, osv. Bruker man derimot gmail med import fra "din egen" mailserver, så må kontoen settes opp på nytt, man vil få noe nedetid, osv.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Sliter litt med å få nye eposter på min @online.no-adresse i Gmail.

Jeg har i dag følgende adresse hos telenor: dagfrogn AT online.no. Dette er hovedadressen, men for å gjøre det litt enklere for de som skal sende meg epost, har jeg laget et alias som heter dagfrogner AT online.no. All posten som går til denne adressen havner hos dagfrogn AT online.no så når jeg f.eks setter opp Gmail er det denne info`en jeg plotter inn når jeg legger inn brukernavn, pop-server osv.

I Gmail har jeg satt opp to filter, ett til dagfrogn og ett til dagfrogner som begge legger eposten under etiketten dagfrogner AT online.no

Har prøvd å sende noen eposter til begge @online.no-adressene, men ingen av de kommer frem. :(
 
Topp