Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken nettleser brukere dere - og hvorfor?

En litt uhøytidelig undersøkelse; hvilken nettleser bruker dere, og hvorfor?

Og sleng gjerne med hva dere eventuelt brukte før, og hvilket operativsystem dere bruker.

Selv bruker jeg per i dag Ubuntu 14.04 LTS, og vakler veldig mellom Firefox, Google Chrome og Chromium. Litt fordi Google Chrome og Firefox ikke støtter touschskjerm 100% i Linux (markerer tekst istedet for å scrolle osv), mens Chromium igjen ikke støtter Java og Flash 100%. Dog er min erfaring at Chromium er uhyggelig rask til å laste sider, spesielt hvis jeg har mer enn en side oppe om gangen, og det har jeg jo ofte. På samme måte mangler Chromium forhåndsvisning ved utskrift, og det er ikke særlig praktisk.

Så, hva bruker dere? Og hvorfor?

Mvh Dan
 

Ole Avranden

utvandret
Firefox / Windows 7.
Hvorfor Firefox? Gammel vane

Internet Explorer(!) / Windows Phone 8
Hvorfor IE? Få alternativer ;)
 

adeneo

Medlem
Jeg bruker stort sett Chrome Canary, men også Chrome, Firefox, Opera, Safari og IE 11 til diverse ting.

Canary er nok best for utviklere, og jeg liker konsollen mye bedre enn Firebug.
Kun for surfing ville jeg nok gått for Firefox, men ettersom jeg nesten alltid har Canary åpen for et eller annet så foregår det meste der.

Ellers har IE11 faktisk blitt ganske bra, i det minste sett i forhold til all den elendigheten som har kommet derfra de siste tiårene.
 

Travellingman

Nettgrunder
Bruker Google Chrome, har gjort det siden den ble tilgjengelig som beta i Noreg. OS er Win 8.1 Pro og har ikke noen touch screen maskiner

Før det var det IE + litt testing med FF og Opera

Grunn: mange gode tillegg i nettleseren både til bruk som webmaster og privat. I tillegg så passer den godt inn i mitt Google univers....
 

Tussete

Medlem
Jeg har brukt Firefox i mange år, men gikk over til Chrome fordi den (på den tiden iallefall) var lettere, nettere og raskere. Jeg liker å kunne spesialtilpasse nettleseren med plugins og tema. På telefon og nettbrett derimot har jeg nylig gått over til Firefox sin betaversjon da jeg i en periode var plaget med at Chromen kræsjet.
 
Bruker Safari og Chrome på OS X. Tidligere har jeg benyttet Firefox en del, men føler at denne drar for mye minne. I tillegg krasjer et vindu på Firefox så krasjer hele nettleseren, krasjer det et vindu i Chrome så er det bare det vinduet som krasjer.

På iPhone/iPad så er det safari det går i, av den enkle grunn av at jeg ikke har noen interesse av å laste ned noen andre enn den jeg er fornøyd med :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
FF på w8, pga firebug. En del UI-designerer ser ut til å undervurdere hvor mye tid som går tapt med å lære nytt. Firebug has grown on me, og chrome sitt verktøy er jo akkurat litt annerledes og uvant.
Chrome bruker jeg litt, mest for å se hvordan "noe" ser ut - typisk logget inn med ff og sjekk med chrome. Og så finner jeg ut til tider at FF er noe treg med å refreshe info den henter fra DNS.
 

zapotek

Medlem
Glemte å ta med at jeg bruker Safari innimellom for å teste nettsider på ulike plattformer. Menyvalget Utvikle->Brukeragent er genialt for f.eks. å se hvordan en side ser ut på iPhone, iPad etc.
 
Topp