Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hvilken wpmu webhost anbefales?

Hupsey

Medlem
Har planer om å sette opp en WPMU blogg, og har set på denne tilbyderen av webhotell:Web hosting provider - Bluehost.com - domain hosting - PHP Hosting - cheap web hosting - Frontpage Hosting E-Commerce Web Hosting Bluehost
6.95$ per mnd høres lite ut med tanke på hva de tilbyr...
her det noen hake ved dette tilbudet?
har hørt at må ha en dedikert server når man kommer opp i et stor antal subdomains og stor traffikk, er det mulig å oppgradere enkelt fra shared server til dedikert server?
Jeg skulle tro at shared host holder lenge i oppstartsfasen av WPMU?
 

picxx

Well-Known Member
Tenker du på å ha dette som et tilbud, eller skal du sette opp for eget bruk?
For eget bruk skal det mange blogger til før du trenger å oppgradere, og om du setter det opp som et tilbud skal du være oppmerksom på at dette er arbeidssomt, særlig å holde alle spammere unna tjenesten.

For å svare på spørsmålet, ja, shared hosting holder i starten.
 

Hupsey

Medlem
Takk for svar, og en god advarsel:)
Jeg har faktisk ikke tenkt så mye over spam problematikk...
Jeg planlegger et tilbud liknende VG blogg.
Brukerene skal kunne opprette sine blogger på subdomains.
Slik jeg ser det er det best å starte med en lavkost serverløsning, og oppgradere dersom det blir populært..
et spm når det gjelder spam: er det det at spammere som bruker bloggen til å sende spam, eller at bloggene blir spammet som er det største problemet?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg vil fraråde deg å bruke Bluehost.com. De fungerer ikke som de skal, de overselger serverne sine og support unngår vanskelige spørsmål. Jeg har prøvd to kontoer der over lengre tid og til slutt måtte jeg bare flytte.

Jeg vil anbefale solidhost.no eller hostgator.com.

Uansett må du snakke med support før du kjøper, hvis du skal ha wildcard i subdomener så er det ikke alle hoster som støtter det.

Det største problemet med spam er spammere som oppretter egne blogger for å spamme søkemotorene.

Og ja, du kan lett oppgradere fra shared hosting til dedikert server, ikke noe problem.
 

Hupsey

Medlem
Det var det jeg fryktet...
Jeg må sjekke litt rundt å se hvilke erfaringer andre har med hoster, og se hva som virker som det beste alternativet..
Risikerer den som eier hoved domainet å bli stilt til ansvar for spam utført av andre på subpages? Dersom man lager en "rapporter" knapp(og sparker ut alle som beviselig spammer), og sørger for at det står i brukevilkårene at spam fører til utestengelse, kan man da unngå å bli straffet?
 

picxx

Well-Known Member
Om du mener spam mot søkemotorer er det jo ikke noen lover mot dette i så måte.
Google gjør det jo selv ved å tilby tjenesten blogger/blogspot
 

Tonny Kluften

Administrator
...
Jeg må sjekke litt rundt å se hvilke erfaringer andre har med hoster, og se hva som virker som det beste alternativet..
Risikerer den som eier hoved domainet å bli stilt til ansvar for spam utført av andre på subpages? ...

Kom gjerne tilbake og spør mere når du har sjekket litt rundt, jeg har ikke nevnt de jeg ikke stoler på.

ja, hvis 100 av 105 subdomener er spam så vil hoveddomenet ganske sikkert bli deindeksert av Google. Du må slette dem så fort de dukker opp, men de er til gjengjeld veldig lette å kjenne igjen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg vet at tråden dreier seg om valg av host, men må allikevel kommentere dette som blir nvent om spam i tråden, og at det er mye arbeide og holde spammere unna tjenesten. Dette er nå kort sagt bare tullball. Det finnes mange forkjellige løsninger en kan benytte seg av for og bli kvitt spamboter i WPMU. Ett lite søk i Google vil også gi gode resultater på akkurat den biten!
 

picxx

Well-Known Member
Er ikke spamboter det er snakk om, men registrerte blogger som brukes for å spamme søkemotorer.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er ikke spamboter det er snakk om, men registrerte blogger som brukes for å spamme søkemotorer.

Å, er det det du mente ja. Jeg var sikker på du mente boter som registrerte blogger for deretter og fylle dem med mye shitt jeg. - Vel, da tok jeg feil gitt. :(
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Ska du marknadsföra den i norge eller usa? om det första så rekomenderar jag verkligen att du kör en norsk hosting firma med serverhall i norge, eller åtminstone norden. Väljer du en amerikansk för att ändå rikta tjänsten mot norge, så kan du i många fall lida av delay vid trafik överförsel.

Tänk okcså på att hosten du väljer bör ha KRAFTIGA sql servrar, då wpmu är otroligt dumt uppbyggt.

En wpmu hosting sida gör så att varje brukere får 10 egna tables, så när jag drev min blogg med 2-3000 brukare så hade jag alltså 20 000 - 30 000 tables på en enda sql server. Med andra ord, extremt dumt, för att inte säga tungjobbat.


Har du inte börjat än, så skulle jag rekomendera att du skriver om skriptet så att det brukar gemensamma tables för kommentarer och inlägg, dock så medför denna ändring då problem vid uppgradering av wpmu skriptet. en bra version tracker och trac-tjänst är verkligen att rekomendera i tillägg.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
angående det Atle skriver här ovan så var det också mitt största problem, jag löste det lite halvt som så att jag skrev ett skript som loopade igenom alla nya inlägg på bloggtjänsten, och samlade dom i en lång lista på admin sidan min, så att jag i lugn och ro kunde ha en översikt över alla länkar som brukarna publiserade, vilket gör det avsevärt mycket lättare att hålla kontroll på de som helt plötsligt börjar spamma ut länkar till sina egna företag/tjänster.
 

Hupsey

Medlem
Jeg fant etter mye frem og tilbake frem til en meget serviceinnstilt webhost som spesialiserer seg på WPMU. Installasjon av wpmu og oprettelse av wildcard DNS er inkludert i startpakken. Meget god support både teknisk og komersielt. Live 24 timers chat på frontsiden der man kan spørre om alt man lurer på innen webhosting.
Til slutt har de også et bra affiliate program dewr jeg faktisk fikk 10$ i signup bonus(ca 3 minutters jobb)...
Jeg tilater meg å poste en affiliate link her siden jeg har brukt mye tid på å finne denne wpmu vennlige hosten.
TMDHosting - Unlimited web space, unlimited web traffic, free domain and 24/7/365 professional support. All-inclusive web hosting package.
 

zapotek

Medlem
TFSmedia, gi oss tilbakemelding etter at du har brukt denne hosten en stund da. Tar jo en stund før man merker om det er en god eller dårlig tjeneste.
 
Topp