Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket affiliate-program?

keenan

Medlem
For en lokal nettavis som skal prøve ut affiliate er det noen programmer dere ville anbefalt? Er tradedoubler det riktige å velge?
 
Sist redigert av en moderator:

kongen

kongemedlem
For en lokal nettavis som skal prøve ut affiliate er det noen programmer dere ville anbefalt?

Hvis det er en lokalavis i bergensområdet så kan du forsøke med pepperkakehus... eller fotballsko.
Euroads.no har også endel kampanjer du kan se nærmere på.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan jo se om du finner noe hos norges minste affiliatenettverk 047.no
Annonsene derfra er ihvertfall ikke de samme annonsene man finner stort sett på alle andre norske sider på web :)
 

testdriver

Ha det bra..
Er det mulig å finne noe informasjon om hvilke programmer 047 tilbyr?

Er det mest kampanjer eller nettbutikker?
 

picxx

Well-Known Member
Noen som har testet 047?

Ja, har vært med i programmet fra den spede begynnelse.

Selv om det ikke er all verden med annonsører de tilbyr er det annonsører man ikke finner i hu og hopetall klistret utover enhver annen nettside i norge.

Programmet er dessuten "invite only", så bruk linken min lengre opp for å skrive deg på og få sjekket opp hva det er de kan tilby.
 

keenan

Medlem
Til nå i januar har jeg følgende statistikk på denne nettavisen:
(Det er en leverandør fordelt på 5 reklamer)
Visninger = 425 317
Klikk = 131
Salg = 1
Provisjon = 128 kr 58 øre.

Er det "normalt" eller slik det bør være? Har vært aktiv mtp utbytting og kampanjer, tror jeg har brukt alle dem som jeg har meldt meg på og de som leverandør har anbefalt.

Takk for svar :)
 

Anders

Medlem
CTR'en din er forholdsvis normal med 0,04%. Dette er på sider som ikke fokuserer på mye reklame. Bannerene jeg selv har hatt på Facebook har denne CTR'en.

Men, jeg synes at det er noe feil å bruke nasjonale annonsører her. Jeg ville heller ha drevet aktivt salg mot lokale bedrifter. Dette vil nok øke CTR'en også fordi de kanskje aldri har sett denne reklamen og interesserer seg mer for lokale bedrifter fremfor nasjonale.
 

zapotek

Medlem
Needles to say, inntjening på 128 kroner på 425 317 visninger er ekstremt dårlig. Har dere mange andre annonser på siden?

Jeg opplever selv at for å få salg som affilate må annonsene være svært målrettet mot det siden/artiklene handler om. Spesielt om det er bannere og ikke tekstlenker inne i innholdet.
 

Anders

Medlem
Det er en dårlig inntjening, men CTR'en er verken bra eller dårlig. Derfor kan det også være tilfeldigheter som fører til lav konvertering.

@keenan: Har du prøvd adsense nederst i artiklene?
 

keenan

Medlem
Vi har bare de 5 på forsiden.

Har adsense på artiklene, nederst, de er det inntjening på hver dag, 20 - 50 kr. :)

Du har nok rett i det Anders, siden det er en lokal nettavis så hadde det vært bedre med lokale reklamer.
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Jeg er fra en liten bygd, og her er det ei dame som har en ekstremt råtten nettside. Et slags knytepunkt for næringsdrivende, ifølge hun selv. Ikke særlig oppdatert siste fem åra. Neppe mer enn fem personer innom hver måned. Allikevel har hun fylt opp alle seks bannerplassene som hun krever latterlige 20k(!!!)/stk pr år.

Det handler nok om å kunne selge... :)
 

keenan

Medlem
Hvordan er det med denne OrderValue, i desember så er det altså en som har handlet for 20262,- og commission ble 470,-. Det var drøyt i forhold til ett annet program hvor ordervalue var 550 og commission var 250.

Store variasjoner her :)
 
Topp