Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket domene ville du valgt?

Bjørn

Domenespekulant
Eksempel: Hvis jeg ville startet nettsted salg av låter, ville jeg helst valgt TRACKS.COM, men det er opptatt. Ville du da valgt (hvis ledig) TRACK.com ELLER TRACKS.net ? Tracks blir jo mest korrekt, men .com foretrekkes av de fleste. Hvilket av de ville du valgt? Har et tilsvarende valg mellom to andre domener, men vil ikke røpe navnene av forståelige grunner :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
begge, der .com domenet videresendes til .net f.eks.... vet ikke hvorfor men .com virker som et mer "ekte" domene.
 

picxx

Well-Known Member
du bør alltid gå etter navn hvor .com domenet er ledig, og særlig hvis siden er på engelsk.
all type-in trafikk vil stort sett alltid gå til .com før de evt. prøver noe annet.
 

picxx

Well-Known Member
Og folk søker mere på entall enn på flertall så .com domenet blir nok best SEO-messig.

Foruten type-in trafikken er det ikke noe som tilsier at et .com skal bli bedre SEO messig enn f.eks. .info eller .ws for den saks skyld. Men, om du driver en engelsk side vil du miste betydelig type-in trafikk om du ikke har .com navnet. (Snakker utifra erfaring...hehe)
 

Bjørn

Domenespekulant
Vel, valget sto mellom getmusictrack.com og getmusictracks.net. I går fant jeg et annet domene, som jeg istedet kommer å gå for, så disse er fortsatt ledig. Det var fint med en diskusjon rundt dette allikevel, til neste gang dillemaet dukker opp :)
 
Topp