Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket program bruker du?

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg har de siste årene brukt dreamweaver til å redigere html/css/javascript/php osv.
Tidligere har jeg brukt notepad+ og textpad.

Nå skal jeg bruke en ny maskin og tenkte at tiden kanskje var inne for å revurdere hvilket program jeg bruker. Jeg ser for meg at det finnes noen bedre programmer der ute i dag, så er det noen som har noe å anbefale?

(Jeg bruker windows, men om noen har noen veldig gode mac-tips så er det sikkert noen andre som blir glad for det også. )

AABBCC
 
A

aabbcc

Guest
Litt tilfeldig. Byttet jobb og der var dreamweaver installert. Tenkte å gi det en sjanse, men er ikke imponert..
 

spikre

peterhamre.no
Dreamweaver passer for amatører, fordi det er en del "ferdig script" om man lærer seg å finne frem i det.
Personlig har jeg stort sett brukt dreamweaver, og bruker det fremdeles. Dog har jeg aldri brukt noen av de mange funksjonene - jeg bruker det stort sett som notepad+, foruten:
- Varselsystemet for feil i koden er svært god.
- Det innebygde ftp-programmet er enkelt i bruk.
- Det er mulighet for å se den "ferdige siden", ikke bare kildekoden. Det fungerer ikke godt nok for en css-jobb, men er brukbart og praktisk i noen sammenhenger.
- Det er enkelt å skifte til filer som er koblet sammen (php include)
- Det er en egen funksjon for å endre å til å (slipper å søke gjennom ÆØÅæøå, man kan bare bruke én knapp
 

orjan

Medlem
God erfaring med Coda. Coda 2 kom ut for noen uker siden. Men ... det er altså til Mac.

PS: De har også "Diet Coda (!)" - en versjon for iPad.
 
Bruker dreamweaver for å søke gjennom store mapper etter kodebiter, om noen vet om andre programmer for dette hadde jeg vært glad for det.
 
A

aabbcc

Guest
Ultraedit så lovende ut Stein Ove. Kanskje jeg skal teste det.
 

JoachimO

Medlem
Bruker kun Dreamweaver selv, ser ingen hensikt i noe annet når jeg først har investert i Adobe Master Collection. (Skal dog sies at jeg stort sett aldri er ute av Code-modus.)
 
A

aabbcc

Guest
For et års tid siden så børstet jeg støv av gamle java-kunnskaper i forbindelse med et prosjekt. Da brukte vi en eller annen dedikert editor for java, jeg husker ikke hva den het, men det var en drøm å jobbe i. God oversikt over filer, masse fiffig funksjonalitet for å enkelt navigere, god feilsøking. Det må jo finnes noe lignende for webutvikling.

Ultraedit som Stein Ove anbefaler ser lovende ut.

JoachimO: Det er litt slik jeg også tenkte - jeg sitter på et program som koster en del og som er kjent, så da må det være bra, men som Pong bemerker - det er egentlig ingen fordeler over notepad++ og textpad, ikke slik jeg bruker det iallefall.

AABBCC
 

JoachimO

Medlem
Neida, jeg ville ikke anbefalt noen å kjøpe DW fremfor å bruke disse, men jeg ser heller ikke noen grunn til å bruke dem selv så lenge jeg allerede har kjøpt hele pakka og har DW som en del av denne.
 
A

aabbcc

Guest
JoachimO: Da er vi enige. Men jeg satser på at noen kommer med et supertips til et program som knuser disse. Ultraedit ser som sagt lovende ut, så jeg tror jeg prøver å installere det i løpet av helga.
 
Topp