Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket SEO verktøy er best?

Krister Ross

New Member
Til hverdag benytter jeg SEMRush, Keywordtool.io, Keyword planner i adwords, ahrefs til backlinks og seomonitor.
Kommer jo litt an på hva du ønsker å gjøre, men for å holde god oversikt så er SEMRush best. For kunne gjøre søkeordsanalyse, ville jeg gått for SEMRush og keyword planner. Derav, de to programmene ville jeg gått for skulle jeg bare valgt to.
Husk også GSC seff. Og ikke minst, Google Analytics. For all del, aldri glem måleverktøyet ;)
 

lateral

New Member
Som tidligere nevnt her synes jeg SEMRush ikke har gode nok data for Norge.
Hvis man kan tolerere litt kronglete UI og relativt høy pris er Searchmetrics et veldig godt verktøy som ikke har blitt nevnt ennå.
 

Stoppet

Banned
Noen som har erfafinger med Searchmetrics?
 

Stormen

Medlem
Jeg vil slå et slag for vårt eget verktøy: Tiny Ranker.

Fordelene med Tiny Ranker er mange:
  • Utviklet i Norge og Danmark (støtt lokalt næringsliv!)
  • Gratis 30 dagers trial
  • Egen tier som er helt gratis for 3 keywords for "evig" (lanseres om cirka 1 uke)
  • Mulighet for å tracke mobil- og desktop rankings på tvers av 150+ land
  • Historisk graf over dine plasseringer, ned på hvert eneste søkeord siden starten
  • Innebygget on-page SEO-analyse, som forteller deg hvordan landingssiden din burde forbedres
  • Mulighet for å sammenligne konkurrentenes keywords og deres rangeringer
  • Egen keyword suggestion-tjeneste, hvor Tiny foreslår søkeord du burde fokusere på
  • Integrasjon mot Google Analytics
  • Ubegrenset antall sites
Samtidig er vi et lite team bak tjenesten og tilpasser gjerne softwaren til brukerne. Så hvis du/dere føler vi mangler noe, så gi oss 1-2 uker, så er funksjonen på plass :)
 

Stoppet

Banned
Semrush kjøper vel sine data fra Google. Hvordan får dere tak i dataene?
 

Stormen

Medlem
Det er mulig å få en API-tilgang til Google keyword volume dersom du har et velbegrunnet behov for det. Særlig for eldre accounts. Vi søkte tidlig og fikk dette på plass for leeenge siden :)
 

Stoppet

Banned
Så hva skiller dere fra, og gjør dere bedre enn Semrush?
 

Stormen

Medlem
SEM rush er best på linkdata, men kun i USA, England og andre store land. På rangeringsdata er vi mye bedre enn de. Vi tilbyr rankdata for over 150 land, både på mobil og desktop, i tillegg til at vi henter rangeringer i løpet av få minutter. Samtidig er SEM rush veldig bloated med masse funksjoner og knapper og drit overalt; Tiny Ranker er lite, raskt og fokusert på ett område - dvs. rankdata :)
 

Stoppet

Banned
SEM rush er best på linkdata, men kun i USA, England og andre store land. På rangeringsdata er vi mye bedre enn de. Vi tilbyr rankdata for over 150 land, både på mobil og desktop, i tillegg til at vi henter rangeringer i løpet av få minutter. Samtidig er SEM rush veldig bloated med masse funksjoner og knapper og drit overalt; Tiny Ranker er lite, raskt og fokusert på ett område - dvs. rankdata :)

Høres veldig bra ut. Kunne du tatt en analyse av en side (for eksempel webforumet.no) og lagt ut og for klart resultatet?

Selvfølgelig kan jeg bestille en prøveperiode og lære det hele selv, men det gidder jeg ikke. Siden du er selger, så presenter en overbevisende rapport gjort med verktøyet. Er det så bra som det høres ut, så bytter jeg glatt med en gang fra Semrush :)
 

knippsen

Medlem
Gammel tråd men bruker uansett denne. Testet ut Audit-systemet til SEMRush i dag, og fant ut at Domeneshop har blokkert crawlerne til SEMRush, og at de ikke kommer til å åpne for disse. Er dette noe de fleste norske hoster gjør, eller er det bare Domeneshop som er sære?
 

Marius_J

Social Engineer
Gammel tråd men bruker uansett denne. Testet ut Audit-systemet til SEMRush i dag, og fant ut at Domeneshop har blokkert crawlerne til SEMRush, og at de ikke kommer til å åpne for disse. Er dette noe de fleste norske hoster gjør, eller er det bare Domeneshop som er sære?

Har domeneshop en grunn til at de blokkerer det?
 

knippsen

Medlem
Har domeneshop en grunn til at de blokkerer det?
Å ja da. For å kopiere inn Domeneshop sine egne ord:

"Men på generell basis er det slik at hvis en eller flere IP-adresser oppfører seg veldig aggressivt, så vil de bli blokkert.

Useriøse leverandører som Ahrefs, Semrush osv. driter i hvilken belastning de påfører andre, så derfor blir de blokkert."
 

Hakasu

Medlem
Jeg har heldigvis ikke opplevd at noen hostingselskap har blokkert Ahrefs eller Semrush i alle fall, så tror ikke det er noen standard. Fryktelig kjedelig å finne ut etter at man allerede har betalt for disse nokså dyre verktøyene da.
 
Topp