Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket SSL sertifikat til nettbutikk?

barentshavet

Active Member
Du betaler ikke for krypteringen, men validering...
SSL-sertifikatene bygger så og si alle på samme teknologi.

Så det er ingen forskjell på å kjøpe SSL til 4 dollar eller 120 dollar.
Wildcard og greenbar er dyrere av ulike grunner. Wildcard er
dyrere fordi at selskapene "taper" mange potensielle kjøp på at man bruker
sub-domener. Greenbar er dyrt fordi det innebærer en del mer validering
av selskapet.

Du kan kjøpe SSL-sertifikat fra ssls.com til noe rundt 5 dollar årlig, tror jeg. Fungerer utmerket!
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk.

Grunnen til at jeg spør er at jeg driver og tester ut Stripe. Og de skriver følgende:

"You should buy an SSL/TLS certificate from a good certificate provider. We recommend DigiCert—their certificates have very wide acceptance (and in particular should work well on mobile browsers, where many other certificate providers fall short). NameCheap is another good option. Their certificates have slightly lower acceptance rates, but their basic certificates cost only $10 to $20."

Det jeg særlig stusser over i den setningen er "Their certificates have slightly lower acceptance rates". Hva mener de med det?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan i teori også være at det er en eller annen browser som ikke stoler på visse sertifikat tilbydere, men...
Nesten som å forke noen browsere, tilpasse (ta bort støtte til noen leverandører), og så kompilere - for å kunne si noe om "...% av tilgjengelige nettlesere på markedet".
 

barentshavet

Active Member
Takk.

Grunnen til at jeg spør er at jeg driver og tester ut Stripe. Og de skriver følgende:

"You should buy an SSL/TLS certificate from a good certificate provider. We recommend DigiCert—their certificates have very wide acceptance (and in particular should work well on mobile browsers, where many other certificate providers fall short). NameCheap is another good option. Their certificates have slightly lower acceptance rates, but their basic certificates cost only $10 to $20."

Det jeg særlig stusser over i den setningen er "Their certificates have slightly lower acceptance rates". Hva mener de med det?

Jeg er enig med Stripe at man bør kjøpe av selskaper som er anerkjente.
 

alterego

Medlem
Sikkert mange som lurer på hva SSL-sertifikat er for noe og om de trenger det og jeg kan anbefale å lese denne artikkelen: https://www.woothemes.com/2015/12/ssl-certificates-for-ecommerce/

Har selv valgt et helt enkelt SSL-sertifikat (Comodo RSA Domain Validation Secure Server CA/Comodo Possitive SSL) på de nettbutikker/nettsider jeg har. Hos Proisp.no koster det kr 179 pr. år pr. domene, mens Raskesider.no skulle ha nærmere kr 2.000 for det samme.

Årsaken til at jeg ikke valgte et sertifikat som gir et grønt felt med firmanavn, som f.eks. Komplett.no har, var at jeg ikke ønsket å profilere firmanavnet (samme firma har flere nettbutikker/nettsider), da jeg tenkte at det kan forvirre kundene å se et firmanavn som er noe annet enn domenenavnet. I tillegg kostet det 5 ganger så mye.

Kan nevne at konverteringen gikk opp og at jeg bare har gode erfaringer med å bruke SSL. Raskesider.no påstår t.o.m. at nettsiden blir raskere, uten at det virker logisk på meg. Google har også sagt at de vil prioritere nettsider med SSL i søkeresultatet og det skader jo ikke.

Men... ja, det er et men... egentlig var det ikke behov for et SSL-sertifikat, fordi alle transaksjoner uansett skjer kryptert i leverandøren av betalingsløsningen sitt system. Men kundene ser ut til å like det, Google liker det, så da liker jeg det også :)
 
Topp