Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvis folk skal "rate" artikler, hva er best

nag

Medlem
Hva er da best, at de kan få vurdere artikkelen i en skala fra 1-5, eller er det like greit å bare gi muligheten til å "stem på denne" "denne liker jeg" og så teller man antall slike stemmer (altså ingen kategori).

Noen som har synspunkter? Tenker da egentlig både i forhold til hva som er enklest for brukeren og hva som gir best infor til evt andre lesere av artikkelen.
 

Geir E.

Medlem
Thumbs up / down viss det er bloggposter/artikler imo (som f.eks SEOmoz). Viss det er type hotellreviews osv 1-5.
 

nag

Medlem
Takker for tips. Det var den riktige måten å gjøre det på ja.

Da kan man jo lage litt fiffig statistikk også. Det kunne man ikke gjort likemye av dersom man bare hadde hatt "stem på dette"
 

Ståle

Medlem
Enig med Geir her. Thumbs up/down funker bra. Har til gode å finne en ordentlig plugin til wordpress som tar seg av dette. wp-rating funker, men har ikke fått den til å funke tilfredstillende på thumbs up/down enda. Noen andre plugins som finnes?
 

nag

Medlem
Enig i at for produkter osv stoler jeg mer på type 1 - 5. For artikler / forumtråder / innlegg i blogger så tror jeg tommel opp / ned funker vel så bra.

Man kan da vise en skår for antall opp vs ned og type ratio ( opp/ned). Jeg ser også for meg at dette er enkelre å håndtere sånn database messig.

Hva wordpress angår så aner jeg ikke. Jeg skriver all min kode selv fra bunnen av. Det tar jævlig med tid, men så får man akkurat de funksjoner og muligheter man vil. (og så er det gøy å skrive selv...:))
 

Geir E.

Medlem
Tror det er langt flere som kommer til å stemme viss man kun har to valg. Spørs på hva du skal bruke det til egentlig. Er det virkelig mange områder hvor det er relevant å lure på om en person syns en artikkel er "middels bra" eller "litt over middels"?

Hvor brukervennlig/populært hadde digg/sphinn/reddit/stumbleUpon vært om man skulle gi rank fra 1-5?
 
Topp