Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor(dan) burde jeg annonsere for nettsiden min?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg driver nettsiden i signaturen min og har tenkt til å kjøre litt mer aggressiv markedsføring fra høsten av, men er litt usikker på hvor/hvordan jeg burde annonsere.

Én ting jeg har tenkt til å gjøre er rett og slett å lage en infoplakat om nettsiden som jeg sender rundt til diverse videregående skoler/folkehøgskoler/universiteter som har tilknytning til trommer/slagerverk og også henge opp samme plakat i lokale musikkbutikker og sende rundt til flere andre i håp om at de vil henge opp for meg.

Dette er jo ikke veldig tidkrevende (når jeg først får tak i epostadressene) og kan gi meg mange potensielle nye brukere, men jeg tenker også på å annonsere på nett.

Har tidligere hatt veldig få annonser på nett, men hadde en annonse under "Trommer" på diskusjonsforumet til Musikkpraksis uten at det ga noe respons. Musikkpraksis er jo ganske store, så vurderer å annonsere på hovedsiden deres, men det koster jo deretter så må se det ann litt.

Jeg er litt usikker på hvilke andre nettsider som det kan være lurt å satse på, så tar gjerne imot tips på det området. :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Ta kontakt med musikk-sider ;)

Både der det handler om musikk og sider som de selger musikkinstrumenter på ;)

/S
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tonny: Har vært innom flere trommesider og reklamert, og har også egen side med 500+ brukere. :)

Sjefskoder: Hva tenker du her? Meningen er jo å få tak i flere brukere og jeg har jo (som nevnt i førsteposten) tenkt til å maile rundt en infoplakat som butikkene kan henge opp. Eller var det noe helt annet du tenkte på?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
hvordan jeg burde annonsere

Trodde du mente reklame og hvordan få ut siden din på folkemunn..
Sorry, my bad ;)
 

picxx

Well-Known Member
Tattover url i panna.
Funker fett, så lenge du ikke har lang pannelugg.
 

Frode

Medlem
Haha, hvis Picxx sender over bilde med norskeplugins i panna, kan du vel vurdere å klippe luggen

p.s. Ikke meningen å ødelegge tråden din...
 

picxx

Well-Known Member
Fordi jeg ikke har funnet noen andre nettsider som er relevante til min?

En nettside er stort sett det samme dyret markedsføringsmessig uansett hva man har på siden. Skal du kun markedsføre den veldig målrettet, som f.eks. i facebookgrupper med samme tema og med adwords vil det jo begrense seg, men ellers kan du stort sett bruke de samme metodene som andre nettsider bruker.
 

hohohoo

Medlem
Markedsføring ja, enten det er Coca Cola eller en side for trommeslagere. Det er ikke så veldig mange som gidder/orker skrolle på en side f.eks. Så muligheten for at ikke alle som besøker siden din noen gang får se hvilke emner som kan diskuteres er ganske stor.

En meny øverst fort hvert hovedemne, som på denne siden ville jeg ha laget. Dessuten, som diskutert før, valg av farger. Ønsker du at noen nye skal registrerer er det godt mulig du burde hatt en knapp for det, eller i det minste en annen farge.

Du har jo definert målgruppen din. Trommeslagere. Jazz, rock, skolemusikk, Blues...? Hvor finner du dem? Der bør du annonsere.

Er det lett for nåværende medlemmer å tipse andre? Om portalen eller ett tema som blir diskutert?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vi skal reorganisere nå om ikke lenge, da kommer vi til å gå ned til 4-5 kategorier istedet for de som er der i dag.

Det er da knapp for registrering? Denne menyen ligger over forumet:

Hjelp • Søk • Registrer deg • Logg inn

Skal også slenge inn en "Liker"-knapp til Facebook og/eller "Del"-knapp fra AddThis. :)
 
Topp