Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor farlig er Magic Submitter?

Hei alle sammen. Ny bruker her :)

I prosessen med å bedre markedsføringen av min nye nettbutikk leste jeg en artikkel hos "startenettbutikk.no" hvor de anbefalte på det sterkeste å bruke software som Magic Submitter og Searc Engine Submitter for å bedre sin SEO og få bedre plassering hos blant annet google. Link til artikkel : startenettbutikk.com/kunder/kunder_trafikk_seo
Har noen erfaring med disse programmene? Jeg skjønner jo nå at det innebærer en risiko for problemer med google.

Jeg kjøpte en månedlig licens med Magic Submitter og laget noen Back-links til siden min, og nå er jeg redd for å bli straffet av Google.

Er det noen som har noen råd? Jeg ville virkelig satt pris på det. Er helt ny i dette gamet.

Min butikk dersom noen vil se: PM
 
Sist redigert av en moderator:

hvaer

Medlem
Først og fremst. Artikler som handler om SEO som ikke inneholder dato, bør du hoppe over. SEO er ferskvare, mens den artikkelen du leste der, er muggen i flere av kantene.

Learn SEO | SEOmoz er stedet hvor du bør lære om SEO, ihvertfall frem til siden min blir bra :)

Magic Submitter kan fungere svært bra, når du du forstår verktøyet, og dets fordeler og ulemper.(Du bør se en rekke forskjellige tutorials for å forstå hvordan det fungerer, og du må lære deg grunnelementer i SEO for å vite at det du gjør er korrekt) Det er dog black hat seo, og spamming av nettet. Liker du å få spam på eposten din? Hvis ikke, så skjønner du at de du spammer med dette verktøyet, heller ikke synes spam er det kuleste i verden. Google er heller ikke nødvendigvis superhappy for bruk av slike verktøy.

SEO bør omhandle å tilføre nettet noe, ikke bare spam og spinning av artikler for at man skal rangere siden sin bedre. En slik tankegang vil også være den beste hvis man tenker langsiktig, eller er nettbutikken din bare noe som skal vare i kort tid?
 
Tusen takk for svar og tips :) En slik side er akkurat hva jeg trenger.

Får sette meg mere inn i konseptet som du sier før jeg bruker sånne verktøy videre. Jeg tenker absolutt langsiktig med nettsiden og har lyst å oppnå bra resultater i søkemotorene over lang tid.

Hvis jeg kan spørre om en ting til: Hva tror du om de linkene jeg har laget allerede? Det er rundt ti linker til siden min, blant annet på noen østeuropeiske sider som ser veldig dårlige ut. Burde jeg bruke tid på å kontakte side administrator osv for å få sletta linkene med tanke på å ikke komme dårlig ut hos google?
 

Ole Avranden

utvandret
... Hva tror du om de linkene jeg har laget allerede? Det er rundt ti linker til siden min, blant annet på noen østeuropeiske sider som ser veldig dårlige ut. Burde jeg bruke tid på å kontakte side administrator osv for å få sletta linkene med tanke på å ikke komme dårlig ut hos google?

Ja, dersom det er mulig bør du få slettet dårlige lenker. Nå straffer ikke Google deg for en håndfull dårlige lenker alene, men lenkene tilfører heller ikke noe positivt.
 

griulf

Medlem
Jeg har liksom ikke trua på at Google skal straffe deg for at det finnes en link til siden din. det er vel mer det at du ikke får noen pluss poeng av det ?
 

zapotek

Medlem
Jeg har liksom ikke trua på at Google skal straffe deg for at det finnes en link til siden din. det er vel mer det at du ikke får noen pluss poeng av det ?

Det kommer an på nettstedet. Hvis Wikipedia over natta plutselig får 10 000 spamlenker så har det ingenting å si. Hvis et nystartet nettsted med syltynt innhold over natta plutselig får de samme 10 000 spamlenkene så kan du risikere at det går rett vest.
 
Det er ikke noe problem å ødelegge for seg selv eller andre i en periode om man bygger mye dårlig linker. Spesielt om man ikke allerede har en del god linker til nettstedet.

I første rekke ville jeg bygd gode linker, det er en utfordring men helt klart noe man må jobbe med.
 
Takk for svar til alle. Føles bedre med en gang.

Forstår i større og større grad at snarveier ikke er veien å gå hvis man tenker langsiktig i dette gamet. Kommer til å sette meg ordentlig inn i SEO og så bruke den tiden det tar å bygge opp seriøse linker.
 
Topp