Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor finner jeg hostingløsninger med lav responstid

Anders

Medlem
Det virker som at en bråte av sider har type responstid ved på på 1-5ms, men uansett hvotr jeg hoster mine domener ligger jeg alltid i overkant av 20ms. Hvor kan jeg finner hosting hvor dette blir mindre?

Har det noe å si hvis jeg bruker utenlandske navneservere?
 

adeneo

Medlem
Akkurat hvordan måler du den responstiden, og det skulle være interessant å vite hvor de serverne med 1-5ms i responstid står?

Ville det ikke vært mer fornuftig å se på tiden det gjennomsnittlig tar for en side å laste ned til brukeren i stedet ?

Har du sjekket CPU bruken på sidene dine ?
 

Speca

Medlem
Akkurat hvordan måler du den responstiden, og det skulle være interessant å vite hvor de serverne med 1-5ms i responstid står?

Hvis du kjører windows, så kan skrive cmd i kjørfeltet. Når du får opp gode gamle dosvinduet, så skriver du "tracert vg.no" Hvis du pinger, så får du også se det. "ping vg.no"

Altså, med tracertfunksjonen så får du se responstid. Ikke at jeg tror responstid har noen som helst betydning hva angår SEO, med mindre man har over 4-500 ms som jeg hadde på en delt hostgatorkonto.
 
Sist redigert:

Speca

Medlem
Det virker som at en bråte av sider har type responstid ved på på 1-5ms, men uansett hvotr jeg hoster mine domener ligger jeg alltid i overkant av 20ms. Hvor kan jeg finner hosting hvor dette blir mindre?

På mine domener som er hostet hosNamebox.no så har jeg 11ms. Deres server ligger forøvrig i Stockholm. Men namebox.no selv er av en eller annen grunn ikke hostet på egne servere, men hos domeneshop, og namebox.no har 3-4ms hos domeneshop.

Men med mindre du overstiger 4-500ms, så har dette neppe noen betydning.(Lang loadetid på en side har betydning, men ikke om det er 5ms eller 25ms)
 

adeneo

Medlem
Joa, jeg forstår hvordan man kjører en traceroute, spørsmålet var i grunn ikke hvordan man gjør det rent teknisk, men mer akkurat hvordan trådstarter har målt dette.
Det er nok enten jeg som blingser, eller så er det noe galt med min datamaskin, for det er vel ikke vanlig med responstid på 1-5ms på siste ledd til serveren, og en kjapp test mot digiplex (193.156.120.67) viser at det tar 15-20ms å gå fra Telenor sitt nett til digiplex, så om det skiller 10-20ms til konkurrentene må da være helt likegyldig, det er tross alt snakk om rundt ett hundredels sekund.

Hvis man derimot måler rett på serveren og faktisk har en forsinkelse på 20ms før det skjer noe, så er det noe galt, og når man da også har prøvd flere hoster og får samme resultatet, så henger vel serveren, og sistnevnte er ofte på grunn cpu throttling, og da hjelper det normalt lite å klage på serveren eller hosten.
 
Sist redigert:

Sunshine

Medlem
Kan legges til at det ikke er noe behov for å føle at dine konkurrenter har en fordel foran deg.
Når jeg kjører ping mot våre servere, så får jeg en svar på 4-7ms. Når jeg sammenligner vår side mot din side, så er det absolutt null merkbar forskjell.

Sånn til senere om du skal kjøpe deg webhotell, så kan du jo alltids prøve å pinge hostens referanser, så ser du fort hvilket hoster som har bra svartid og hvem som ikke har dette.
 
Topp