Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor går reisen.....?

Msites Ltd

Livsnyter
Som jeg skriver i tittelen - Hvor går reisen? - tenkte jeg at vi kunne dele litt hvor ferden for de forskjellige går i år, og kanskje man til og med finner ut at man reiser til samme sted, eller at noen kan utføre en tjeneste e.l. på et av stedene.

For min egen del setter jeg kursen mot Oman til uken. Der skal jeg tilbringe ca 2 uker hvor jeg skal følge VM i Beach Handball 2012.

Det vil si jeg skal ned for å fotografere, intervjue og publisere artikler sammen med en kollega. Dette gjør vi på både norsk og engelsk, og hvis nett og tid strekker til blir det noe på dansk også.

Hvis du finner dette interessant kan du følge det på følgende steder:

Handballmagasinet.no - Norges største håndballmagasin på nett! (norsk)
Timeout Magazine - handball from all over the world (engelsk)
Handboldmagasinet.dk | (dansk)

Dette blir mitt fjerde mesterskap i beach handball. Og, man kan vel si at "I love beach handball". På den nevnte linken finner du masse bilder fra tidligere mesterskap.

Er det noen som har vært i Oman tidligere?

Selve ferien min i år tar jeg når jeg kommer hjem. Da kommer mine andre arvinger og jeg tipper vi har Oslo som utgangspunkt, og så blir det noen dagsturer på fjorden hvis været blir bra....

Hvor reiser du i år?
 

Morph

Svart belte i snoking
Mange vil kanskje påstå at det blir en "kjedelig ferietur" på meg i år, men det er jeg helt grunnleggende uenig i. Selv er jeg fra Oppland, men ELSKER å fiske i Telemark. Derfor går veien til Nissedal, i jakt på nydelig mat-ørret :)
 

TT D

New Member
Ordet ferie kommer opprinnelig fra det latinske flertallsordet 'feriae' som var religiøse festdager da en ikke drev handel og forretninger. Ordet betegnet seinere en periode da undervisning og rettsmøter opphørte. Ferie kom som et fremmedord på norsk på slutten av 1800-tallet.

2 ting ein fint kan sei om meg, jeg er ikke religiøs og jeg forstår meg ikke på fremmedord :D
Så her blir det jobb, jobb, jobb før benken hjemme inntas :p (kanskje en tur i hagen om helgene)

Nyt sommeren og solen hvor enn dere måtte befinnne dere følkens :cool:
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg skal være litt hjemme og pusse på huset (idag f.eks.) - det er i Stavanger-området. Jeg hadde tenkt meg noen lokale turer og kikke på fornminner bl.a. (gjesdal - Google Maps f.eks. her kan du til og med lett se de).

Så tar vi turen til Nederland (svigers og mine foreldre) og tilbringer noen dager Google Maps (hyttelivet på nederlandsk vis er en smule annerledes). Vår eldste datter skal en uke til Oldenborg i Tyskland, og vi kanskje en tur gjennom sør-Tyskland eller Luxenbourg - kona har ikke bestemt oss ;)

For det meste går det ut på å henge på en stol i solen, besøke noen venner, gå småturer, spille litt fotball med ungene og lignende.
 
Topp