Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor kjøper du dine bilder fra?

Tonny Kluften

Administrator
Kan legge til litt utenfor topic at bildene fra istockphoto alltid er "veldig stockphoto" og at gratisbilder fra f.eks. pixabay er mere folkelige (og litt "dårligere"), men folkelige bilder lager mye mer personlig inntrykk på artiklen de plasseres i. Glætte istockbilder er ikke veldig personlige. Og er ikke det nye Internett alt om personlighet da?
 

xdex

Medlem
Hjelper hvis du ikke søker etter "populært" hver gang du skal finne ett bilde. Søker du etter "Business man" eller "Business" i seg selv, får du alltid "glatte" bilder under populært. Styr unna de mest populære bildene, og sorter gjerne etter "nyeste", da blir utvalget noe helt annet! Fordelen med å betale for bilder, kontra gratisbilder, er at du ofte får mer rettigheter. Endel gratis bilder, krever faktisk at du legger igjen en lenke til originalbildet, eller lenker til fotograf.
 

Steve Cash

Medlem
Ca 600 kr pr måned for ca 300 bilder, med andre ord ca to kroner pr. bilde. Billig hvis en bruker mange bilder, veldig dyrt hvis bare trenger noen få.
 

ptomter

Medlem
Før så brukte jeg veldig mye istockphoto.com men siste to årene har jeg fått kunder til å betale for å ta egne bilder å heller bygge opp et eget kartotek.
 
Når man kjøper bilder fra Shutterstock, 123rf.com osv, kan man bruke disse på en nettside uten å oppgi kilde? Slik jeg forstår det så kan man bruke bildene uten å kreditere fotografen når man kjøper de på en slik side, men ønsker å være 100% sikker.
 
Topp