Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor kjøper/låner dere bilder?

Bjørn

Domenespekulant
Ønsker å kjøpe opp endel gode bilder til webprosjekter, men ønsker ikke å betale pr. bilde. Har funnet shutterstock.com som kan tilby 25 bilder nedlasting pr. dag for ca. 1800,-/mnd. Noen som har rimeligere eller bedre alternativ de bruker? Finnes det noen norske alternativ også, som ikke priser seg helt ut?

Evt. noen som vet om noen godebildenettsteder som tilbyr lån av bilder, i bytte mot lenke e.l.?
 

kek91

Webutvikler
På freedigitalphotos.net er det mange bilder du kan bruke gratis, men du må skrive en link tilbake til author/freedigitalphotos.net. Hvis du ønsker å betale for bilde får du også mulighet til å velge bildet i forskjellige oppløsninger i stedet for 400x400 som er standarden om jeg husker rett.
 

zapotek

Medlem
Ønsker å kjøpe opp endel gode bilder til webprosjekter, men ønsker ikke å betale pr. bilde. Har funnet shutterstock.com som kan tilby 25 bilder nedlasting pr. dag for ca. 1800,-/mnd. Noen som har rimeligere eller bedre alternativ de bruker? Finnes det noen norske alternativ også, som ikke priser seg helt ut?

Evt. noen som vet om noen godebildenettsteder som tilbyr lån av bilder, i bytte mot lenke e.l.?

Using Creative Commons Images from Flickr
 

Bjørn

Domenespekulant
har sett litt over de andre, men favoritten min er fremdeles shutterstock, så går nok for den... men takk for tips..
 

Bjørn

Domenespekulant
Et spørsmål til dere som har slik bildetjeneste der du kan laste ned inntil 25 e.l. bilder pr. dag. Hvis du ikke laster ned 25 bilder en dag, har du da de tilgode neste dag, eller "taper" du dem?
 

hvaer

Medlem
Hvis bilder i er Public Domain trenger man vel ikke engang linke til bildet?

Korrekt, men det er en fordel å sette opp en database med navn på bildet og link til der du har lastet det ned, i tilfelle noen deler ett bilde som ikke er PD.

Selv finner jeg mesteparten av bildene jeg bruker på wikipedia samt CC Search.
 
Topp