Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor lage APPS?

Hei. Jeg lurer på om dere har noen forslag til en god APP utvikler jeg kan hendvende meg til.
Jeg kunne ikke ha lagd en APP for å redde mitt eget liv, men har en ide jeg gjerne skulle visst hvor lang tid tar og hvor mye penger det koster å utvikle.

På forhånd takk.

Mvh
Ambidestreza
 

adeneo

Medlem
Vær litt mer spesifikk, det finnes nettsider som fungerer som en applikasjon på enkelte plattformer, det finnes haugevis med plattformer, det finnes "native apps", som for eksempel på iPhone lages på en Mac med Apple's SDK i objective C, og som ikke er veldig likt nettsider i det hele tatt.
For Android finnes flere løsninger, og så har man har ting som Adobe phoneGap, som er litt "cross-device" og som virker med det meste og bruker vanlige "web-språk" osv.

Hva man velger har noe med hvilken plattformer det skal utvikles for, hvilke funksjoner man trenger, slik som interne funksjoner i telefoner/pads osv. Det finnes forøvrig også webapplikasjoner eller windows applikasjoner for desktop osv. så det er i grunn umulig å svare på spørsmålet ditt da ingen kan alt dette ?
 
Spill

Ja det dreier seg om et spill. Ikke så ulikt sjakk.
Om det skal være til Facebook, android, iphone, osv kan jeg ikke svare på da jeg ikke selv har noen av delene.
Går det med andre ord ikke ann å lage et template som vil fungere for alle?
Om noen kan gjette på et tall i tid og pris hadde det vært fint.
 
Dette er helt ulike platformer som ikke har noen form for samkjøring. Så det er en fordel for deg å prøve ut disse platformene selv.
 

xdex

Medlem
Det er mulig å utvikle for Android, iPhone, Windows Phone og Blackberry samtidig, og dersom du bare skal ha noe så enkelt som ett brettspill, eller "sjakkspill" som du kaller det, er dette ikke noe problem, litt ekstra kostnadder å teste alt på ulike enheter, men ikke allverden dersom man velger en løsning hvor man utvikler for flere enheter med samme rammeverk.

Men som tidligere nevnt her, umulig å gi deg noen pris. Gi oss mere detaljer, en kladd på hva du ønsker f.eks samtidig hvilken enheter du sikter mot, mobilt, nettleser, alt sammen? etc
 

CB-Web

Medlem
Prøv multimedia fusion, Sierra construct eller stencylworks.. Lett å lage spill/apps, og til de fleste os..

Pris på disse programmene er fra gratis til 200$..
 
Detaljer

Jeg skjønner at her gjelder det å være spesifikk....... Om man hadde funnet opp brettspillet sjakk, hva ville det kostet i tid og penger fra man pitchet ideen, til spillet var på f.eks en iphone?
Hva ville forskjellene i pris og tid vært om man utviklet det for f.eks android i stedet for?

Håper dette er (om noe hypotetisk) praktisk nok til å få en svar.

Mvh
Ambidestreza
 
Det blir jo omtrent som å spørre hva en bil koster?

Jeg tror ikke det er noen spesielt stor forskjell på pris om du utvikler for iOS eller Android.
Skal noen her kunne et greit overslag så må du komme med litt mer informasjon om hvordan appen skal fungere.

Skal det gå an å laste opp bilder via den? Skal den integreres med Facebook? Skal den kunne gjøre ditten eller datten?
Du trenger ikke å fortelle nøyaktig, men mer om hvordan den fungerer.

Jeg vil tippe at det tar noen hundre timer, og så kan du gange antall timer med alt fra 500-1500 kr. Det spørs om utvikleren skal designe det, eller om det trengs å leie inn designer også. Skal det være musikk? Så koster gjerne det også.

Finn et par firma som driver med dette, send de en forklaring på hva du vil ha. Så får du kanskje et lite overslag :)
 
Ja Stein Ove, dette; "Om man hadde funnet opp brettspillet sjakk, hva ville det kostet i tid og penger fra man pitchet ideen, til spillet var på f.eks en iphone? " er omtrent det samme som å spørre om hva en bil koster.......

Takk for hjelpen alle sammen
 
A

aabbcc

Guest
ambidestreza: Hvis noen skal kunne lage dette så må du komme med mer info om hva slags funksjonalitet du skal ha. En sjakk-app kan ha en ganske vidt spenn av funksjonalitet. Noen eksempler:
- Skal man kunne spille 2 mot hverandre på en telefon
- Skal man kunne spille mot maskinen.
- Forskjellige vanskelighetsnivåer
- Er det brukerinnlogging.
- Skal man kunne spille mot andre over nett.
- Skal man kunne utfordre venner på facebook.
- Samler man poeng og får noe form for status hvis man har vunnet mye

Å lage noe slikt noe koster uansett såpass mye at den investeringen i tid du må gjøre for å forklare hva du egentlig vil ha ikke er stor i forhold. Noen enkle skisser over forskjellige scenarioer i spillet vil hjelpe deg langt på vei. Jo bedre du klarer å beskrive det du vil ha - desto lettere vil det være for andre å gi deg et tilbud. Det virker som om du har litt lite innsikt i det tekniske ved slike ting - kanskje du bør vurdere å leie inn en konsulent til å hjelpe deg i å sette opp en kravspekk og vurdere tilbud.

AABBCC
 
Takk for svar abc.

I dette sjakk eksempelet som har blitt brukt, så mente jeg (som sjakkspiller) at funksjoner som two-player, mot maskin, flere vansklighetsgrader osv var en noe selvsagt del av spillet, men du har helt rett i at min tekniske innsikt er ikke eksisterende og at hjelp i form av en kosulent vil kunne være avgjørende i framtiden. Hadde dog håpet jeg på dette forumet kunne få en pekepinn på om mitt innhopp i applikasjonenes verden vil koste 20000 og 2 måneder eller 200000 og 6.
 

adeneo

Medlem
Det kommer vel helt an på, og det er så å si helt umulig å si hva slikt koster, selv hvis man vet omtrent hvordan spillet skal se ut, kan man bomme grovt på et estimat på tidsforbruket på et slikt prosjekt, og de færreste ville nok gitt deg en fast pris på noe sånt, jeg ville i hvert fall ikke gjort det.

Jeg vet om personer som har gått fra programmeringsbakgrunn i andre nisjer, og til å lære seg objective C fra bunnen av og lage et populært iPhone spill på bare noen måneder, men de fleste iPhone spill har jeg intrykk av ligger på rundt 7-8 måneder i uviklingstid, og når man ikke utvikler selv men setter det bort, så blir det alltid en del korrespondanse og endringer underveis, samt at en ekstern programmerer ikke bruker like mye tid av livet sitt på ditt spill som vedkommende ville gjort på sitt eget spill. Samtidig har et eksternt selskap ofte flere ansatte, slik at om flere områder av grafikk/programmering gjøres samtidig så tar det kortere tid, men det blir ikke noe billigere av den grunn.

Du har nok en del flere utviklere å velge mellom hvis det kan gjøres i for eksempel Phonegap, men dersom det må kodes i et språk som objective C ville jeg tro at i overkant av tusenlappen er en fornuftig pris per time, og da snakker vi altså om 37.5 time per uke ganger 26 uker på et halvt års tid ganger en tusenlapp i timen pluss moms er lik rett rundt 1.2 mill kroner ?
 
Topp