Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange annonser/ bannere

river

Medlem
Er det noen som vet hvor mange Tradedoubler bannere/annonser man kan ha på en web side?

Er det begrenset antall her også slik d er med Google Adsense.
 

Mats@TD

Medlem
Ingen begrensninger på antall bannere, men det er ingen hemmelighet at tekstlenker fungerer vesentlig bedre enn bannere.

Nettbrukere lider ofte av "bannerblindhet" og ser ikke bannere. Dermed blir det få klikk per visning av banner (lav CTR). Å lage tekstlenker er ofte mer lønnsomt enn bannere.
 

onlyme

New Member
Ingen begrensninger på antall bannere, men det er ingen hemmelighet at tekstlenker fungerer vesentlig bedre enn bannere.

Nettbrukere lider ofte av "bannerblindhet" og ser ikke bannere. Dermed blir det få klikk per visning av banner (lav CTR). Å lage tekstlenker er ofte mer lønnsomt enn bannere.

Tviler litt på det. Prøvde med tekstlinker på en side med 60.000 besøkende i døgnet, og det var elendige greier. Nesten ingen som klikket på de.

Gikk over til bannere, og ca 2,56% av brukerne klikket på de.
Altså 1.536 klikk for dagen i snitt.

Min erfaring er derfor at tekstlinker er bare tull, mens bannere er topp.

Bannere på 90 x 728 og 300 x 250 gir best respons.

Typiske banner farmer blir sikkert brukeren blind ja. Bedre med noen få bannere.
 

onlyme

New Member
Ja det er klart. Jeg tror dette kan variere veldig fra side til side, og hvilket design siden har. Hvor bannerne er plassert o.s.v. Så det er bare til å teste.
Om f.eks. tekstlinkene er målrettet i forhold til innhold slik Google sine er.
 
Sist redigert av en moderator:

webpiken

Medlem
Jeg har ingen gode erfaringer med tekstlenker som i TD Ad Match, men svært god erfaringer med egne tekstlenker plassert i relevant tekst.
 

Mats@TD

Medlem
Jeg mener ikke Google Adsense, Admatch eller lignende løsninger, men helt vanlige tekstlenker som er affiliatelenker.

En blanding av det og bannere, gir av vår erfaring mest. Da får du med deg både iSales og potensielle salg fra lenkene.
 
Topp