Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange % av en epostliste gir salg?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Alle som gir deg en prosent i denne tråden vet ikke hva de snakker om. Det er umulig å si noe om hvor mye salg du får uten å vite langt mer om kampanjen:

- Hvordan ble listene samlet inn?
- Hvem er mottakerne?
- Hva sender du ut? Hvordan er det utformet? Hva er budskapet?

Det er også mye som kan gå galt. Som nevnt før kan du bli politianmeldt på det verste, noe som vil koste deg tid. Det er enda større risiko for at du blir svartelister hos alle epostfilter, noe som betyr at alle utsendinger i fremtiden vil bli ubrukelige.

Det eneste du kan gjøre er å lese andre case-studies for å se hva de får - det varierer ekstremt. Min beste kunde på epost har en åpningsprosent på 10-15%. Snitt ROI de siste 12 månedene har ligget på over 2000% for hver epost de sender ut, noe som er bedre enn noen annen markedsaktivitet de jobber med. De har en liste på 15.000, men alle er tidligere kunder/person som har vært i kontakt. De sender ut puljevis, til maks 1000-2000 brukere per uke. Vi har jobbet med de i over 1 år nå og har investert mye å finpussing av budskap og utforming, gjennom fryktelig mye A/B testing. ROI har økt med nesten 500% fra start til nå på grunn av arbeidet med optimalisering.

Jeg vil råde deg å sende ut puljevis. Send til 500 av gangen og kjør ALLTID minst en A/B test for hver utsending. Gjør en bedre jobb på neste utsending igjen. Lukk ut ugresset (ugyldige eposter, de som markerer spam osv).
 

OldHP

Medlem
Hm

Det jeg sa tidligere er bare noe jeg har hørt så det kommer ikke fra meg.. men er ikke det beste med email utsendinger og invitere folk til sitt nyhetsbrev og skrive at man ikke skal sende flere eposter slik at man heller ikke får no direkte reklame? Signup ratio blir nok lavere av en slik fremgangsmåte men det er den tryggeste vil jeg tro.
 
Topp