Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange klikk har du pr 1000 visninger?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har testet affiliate-nettverk tidligere, men sliter fortsatt med at veldig få brukere klikker på annonsene og ingen (!!!) kjøper noe som helst via disse annonsene.

Har nettopp satt opp CDON hos Tradedoubler og har nå 3500 visninger på den første dagen. Men det er kun 5 kilkk totalt, to unike besøkende og 0 salg.

Hvor mange klikk har du (totalt og unike) pr 1000 visninger?

Må innrømme jeg er litt spent på hva andre ligger på.
 

Anders

Medlem
Hvis du tenker på annonsen du har nederst til høyre på trommeportalen er det ikke rart at du har såpass lite klikk. Selv om det er relatert, er det ikke veldig relatert. Skal en bruke TD må det være meget relevant hvis det skal være noe penger i det. For eksempel en anmeldelse av en CD med lenke til CDON.
 

metallian

Medlem
Jeg har CDOn hos TD, og har bla skrevet et par innlegg om både spill og filmer/serier med dyplenking. HAr vel 50k visninger, 100+klikk og null slag.

Man må virkelig finne rette programmet hos TD skal det funke.
 

zapotek

Medlem
Still deg selv spørsmålet: Hvor ofte klikker du på en bannerannonse og kjøper et produkt på andre nettsteder? Jeg tipper relativt sjeldent. Som nevnt over må annonsen være ekstremt målrettet og passe som hånd i hanske med innholdet på siden din om den skal konvertere.

Bannerannonsering er best for merkevarebygging, men det tjener du som affilate lite på siden du kun får betalt pr. action eller salg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Helt enig i Zapotek sine ord. Bannerannonsering er ikke noe som koverterer lenger. Bannerannonsering fungerer lite bra, og samtidig - har du sett hvordan dine bannere er plassert? Du har en grusomt dårlig plassering av dem, og brukere med 1024 i bredden på oppløsninga får ikke engang sett dem.

Jeg kan selv fortelle en liten greie om et av norges mest besøkte nettsteder innenfor spill (gaming) som hadde annonser på samme måte som du har. Ikke et eneste salg enda annonsene hadde flere hundetusener av visninger. Bannere langt utenfor siden på den måten der fungerer liksom ikke.

Anbefaler at du tar en titt på andre måter du kan selge inn annonser på. F.eks en annonse på livsstid i en bloggpost er også noe, men les for all del gjennom alt du kan gjøre. Tonny her på forumet har tidligere anbefalt en liten webshop som selger gitarstrenger, noe du ikke tok så meget alvorlig. Kanskje det at du ikke tok det så veldig alvorlig er grunnen til at du ikke tjener noe, fordi at tipset i seg selv er superbra.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Takk for svar folkens. :)

Ser ikke helt hvor jeg kan putte inn annonsen bortsett fra der jeg har nå (toppen, siden, over artikler/forumet, etter førstepost i forumet), men kunne kanskje lagt inn en annonse i selve annonseteksten?

Ang 1024-bredde så er det kun 4% av brukerene mine som har denne eller lavere oppløsning, så det tror jeg ikke er det viktigste.

Oppretter en ny tråd ang dette jeg, så vi ikke beveger oss langt på utsiden av emnet.
 

picxx

Well-Known Member
Takk for svar folkens. :)
Ang 1024-bredde så er det kun 4% av brukerene mine som har denne eller lavere oppløsning, så det tror jeg ikke er det viktigste.

Utav 3500 visninger er det altså 140 visninger som ikke får sett annonsen engang, og dette mener du ikke er viktig?
Kjapp regning.. på en dag 140, på ett år 51100 visninger som ikke ser annonsene.
Fremdeles ikke viktig?

Ellers synes jeg faktisk det er rart at du med en såpass spesiell og godt besøkt side ikke selger inn annonser selv.
Sett deg ned, finn ut størrelsen på standardannonser, integrer dem i deisgnet på siden og selg inn pakker med 3,6 eller 12 mnd. varighet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tro meg, jeg bruker en del tid på selge inn annonser. Men alle i bransjen klager på lave markedsføringsbudsjett og de fleste bruker finanskrisen som begrunnelse forsatt. Da er det ikke så lett selvom jeg har (relativt) gode besøkstall og har lave annonsepriser.

Jeg sier ikke at disse 4% uviktig, jeg sier bare at 4% er ikke voldsomt mye og det er ikke gjort på 1-2-3 å endre bredden på siden. Skal jeg gå ned til 900 f.eks, må jeg kutte ut annonsene på siden for at ikke hovedinnholdet skal bli altfor smalt og det kan godt hende at det skjer andre artige ting om jeg skalerer ned. Derfor mener jeg at det er andre ting enn de 4% som burde jobbes med. :)
 

testdriver

Ha det bra..
Gjennomsnittlig CTR for bannerannonsering i Norge tror jeg ligger på 0,06%. Lavere enn resten av verden på rundt 0.12%, såvidt jeg husker.
 

Mats@TD

Medlem
Vi har i kampanjenettverket vårt et sted mellom 0.06 - 0.15% CTR. Det er regnet ut i fra omtrent 1 milliard annonsevisninger i måneden i Norge og inkluderer ikke affiliate. Dette er stort sett store og mellomstore norske medier.

Hva CTRen blir, er alt avhengig av media, budskap (i bannere), plasseringen (på mediet) og om vi benytter oss av IBA/Behavioural Targeting/Re-targeting eller ikke. Dette er altså bare på kampanjer og ikke affiliate.

På affiliate er det vanskelig å gi et gjennomsnitt siden det er så utrolig stor forskjell på sidene som viser bannere.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er altså bare på kampanjer og ikke affiliate.

Det betyr kampanjepakker som blir kjøpt opp hos større medier det da eller?

realistisk sett burde jo affiliates da i snitt ligge over den %, da de store mediene gjerne er veldig generelle og ikke preseller.
 

Mats@TD

Medlem
Kampanjer (td Campaigns) er overskuddstrafikk på store og mellomstore medier som vi kjøper opp og selger videre blindt (annonsøren ser ikke hvor han havner).

CTR er ofte høyere på affiliate når det er en bra match mellom annonse og innhold på siden, men uansett sjeldent over 0.2%.
 

Tonny Kluften

Administrator
Kampanjer (td Campaigns) er overskuddstrafikk på store og mellomstore medier som vi kjøper opp og selger videre blindt (annonsøren ser ikke hvor han havner).

CTR er ofte høyere på affiliate når det er en bra match mellom annonse og innhold på siden, men uansett sjeldent over 0.2%.

td Campaigns, altså overskuddstrafikk er veldig lite målrettet og affiliate bør ha veeeeldig mye høyere CTR.
 

metallian

Medlem
Still deg selv spørsmålet: Hvor ofte klikker du på en bannerannonse og kjøper et produkt på andre nettsteder? Jeg tipper relativt sjeldent. Som nevnt over må annonsen være ekstremt målrettet og passe som hånd i hanske med innholdet på siden din om den skal konvertere.

Bannerannonsering er best for merkevarebygging, men det tjener du som affilate lite på siden du kun får betalt pr. action eller salg.

Det er sant, men det er allikevel interessant problemstillinger. jeg ser f.eks at ørten tusen bannervisninger for CDON gir bare 50 klikk. Det jeg ikke forstår er at 100 klikk på tekstlenker (dyplenking) ikke har gitt et eneste salg.
 

picxx

Well-Known Member
Det jeg ikke forstår er at 100 klikk på tekstlenker (dyplenking) ikke har gitt et eneste salg.

Hos cdon?
tror kanskje noen har avtale med NOEN ang. cdon, for jeg kommer til å avvikle programmet etter en masse klikk.

Hvorfor ikke gjøre som meg?
Send meg en pm, så kan vi gå sammen på veien mot total ruin... ;)
 
Topp