Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange klikk

Kassimaja

Geocacher
Jeg har en side som ligger stabilt på 1. plass på et søkeord. Det søkes på ordet 100.000 ganger i måneden på google, men bare 1000 av disse klikker på det øverste organiske treffet. Høres ikke dette litt lite ut?

Det er ekstramt lav transitstopp på de som kommer fra søkeordet og de som kommer inn bruker lang tid og ser på mange sider før de forsvinner ut så det ser ut som de som søker og kommer inn finner det de leter etter, men alikevell er det ikke mer enn 1% som klikker i utgangspunktet. Noen som skjønner dette?
 

Kassimaja

Geocacher
Det skal de være. Det er nok en grunn til at siden ligger der den ligger. Beklager at jeg ikke vil dele link, men på grunn av konkuranse er det best slik.
 

Ole Avranden

utvandret
Joda, men meta descriptions som er gode SEO-messig er ikke nødvendigvis selgende :)

Vet dessverre alt om det, da jeg ikke alltid er like flink til å jobbe med description-teksten. (Hmm. Nyttårsforsett?)
 

Kassimaja

Geocacher
Tviler ikke på mengden søk egentlig, men hvordan fungerer den google tingen som viser antall søk egentlig. Hvis jeg søker etter grønn bil, vil da den telle som et søk på grønn?

Ordet kan nemlig lett være en del av en søkefrase også, men 3000 daglig er ikke usannsynlig.
 

Frode

Medlem
Tja er egentlig ikke sikker. AdWords har jo en sånn som måler antall søk, men virker som om de er på bærtur av og til...
 

picxx

Well-Known Member
Hvor har du funnet ut at det er 100.000 søk på ordet i mnd?
 

Hupsey

Medlem
du får opp impressions under keywords/nøkkelord menyen i webmaster tools.
Der kan man også se hvor mange klikk som har ledet til din nettside.
Jeg antar også at dette er antall søk som er gjort for søkeordene.
Men det mest konservative nummeret på antall søk får man om man skriver søkeord i hermetegn i keywords tool.
 
Topp