Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye bør jeg kreve for denne reklamen?

Nordino

Medlem
Jeg driver nettsiden NewUtd.no og holder på å lage nytt design. I den anledning holder jeg på å forhandle med potensielle sponsorer om reklame på siden. Her er linken til de nye sidene:
NewUtd.no - Toon Army Norway

Det er en svensk bedrift som er interessert i å ha en stor header på 960x170 over banneret vårt (der Boing- og Samsung-reklamen er), og de spør meg hvor mye jeg vil ta for et helt års med reklame. Problemet er at jeg ikke har en eneste anelse om hva jeg bør ta for dette. Jeg vil ikke si for mye og skremme bort annonsøren, men jeg vil heller ikke si for lite og tjene en brøkdel av hva jeg burde ha fått inn i bedriftskassa.

Ifølge statsene på One.com har vi ligget på 2500, 2100 og 2300 unike besøkende de siste tre månedene. Litt over 540.000 pageviews i måneden.

Hvor mye mener dere at jeg bør ta? Setter pris på hjelp!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tror 500-600,- i måneden er en grei sum, men det er veldig vanskelig å si da det kommer ann på mange faktorer og det er ikke sikkert at mitt anslag er så godt gjettet heller.

For min del så har jeg nå ca 7000-8000 unike besøk i måneden på min nettside og tar 1600,- pr måned for 728x90 banner på toppen. Har aldri fått noen klager på at det er for dyrt i allefall.
 

Nordino

Medlem
King Nothing:
Takker for svar. 500 kr var det første som slo meg også.
Ikke ille å få 7-8000 unike på en norsk trommeside, forresten. Bra jobba!

Tonny:
Annonsøren ville ha fast pris for et år, så betaling per sidevisning er utelukket. Men takk for tipset uansett.

Sidene skal naturligvis ikke ligge på /wordpress. Har det bare der til alt er fiksa, slik at sidene ikke trenger å være nede i uker mens vi arbeider.

Forresten... Skal selge reklame til et svensk selskap. Da trenger jeg vel ikke å legge på MVA? Eller hvordan er det med det?
 
Topp