Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye er en artikkel verdt?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei Hei!

Var litt usikker på hvor denne skulle å om det ikke passer her er det fint om den flyttes.

Vel, jeg sitter nå og lurer litt på hvor mye en artikkel er verdt?
Alså, nå tenker jeg hvor mye er det normalt å tjene på en godt skrevet artikkel?

Hvis du skal få en til å skrive en artikkel kan jo dette fort koste 200-300 kr
For 300 -400 ord.

Skal man betale dette for en artikkel må man kunne tjene det inn igjen?
Eller er det slik at om man har et bedre generelt inntrykk av nettsiden så vil dette gi bedre inntekt? Ja selvfølgelig, men er dette grunnen til at man kjøper artikkler?

// Julian
 

InVert

Blogger
Hei!

Jeg har skrevet en god del artikler de siste månedene og det jeg opplever er at de fleste ønsker artikler som er godt leselige, med stor vekt på SEO og nyttig innhold for leserne. Det vil gi flere lesere og høyere rangering i søkemotorene.

Selv tar jeg 100,- per artikkel og driver du et nettsted som får mellom 5 til 10 kroner per klikk på adsense trenger du da 10 til 20 klikk for å gå i 0. Men tror de fleste satser på artikler som vil gi mer i retur enn det.

Får du faste lesere og har en god artikkel i den størrelsen som du skriver om her så vil langtidseffekten være stor, siden artiklene kan gi gjentagende besøk/faste besøkende som vil ha en mye høyere verdi enn eksempelet over.

Mine kunder kjøper i hvert fall hovedsaklig for SEO effekt, og det er jo egentlig da brukere de er ute etter, og brukere er inntekt :)
 

hansson

Langveisfarende
Er det mulig å få butikken til å gå rundt med 100 kroner for en artikkel? Det er ikke mange minuttene på levelig timelønn. Eller er dette en hobby? Når man betaler skatt og utgifter sitter man igjen med ca 50 spenn. Kanskje jeg bør hyre deg inn :)
 

InVert

Blogger
@spikre: En som blir fast besøkende av siden vil over tid bli påvirket av bannere, merkevaren setter seg. Men kommer det så annonser som er relevante, og det gjør det ettersom mer likt innhold kommer på siden så vil det være at den besøkende da er interessert i et og annet som vises i blant annet adsense.

@hansson: Alt er relativt. Om du tar det rett ut i lønn og ikke investerer det videre så er det ikke mye igjen nei. Men en god måte å bli kjent som artikkel skribent, får mye referanser og kan vise til arbeid en har gjort. Hvor mange artikler du skriver på en time kan jo avgjøre timesprisen. På det meste har jeg skrevet 10 artikler i timen etter research er gjort, og det blir mindre research over tid om emnene er like. Da kan du presentere bedre innsikt. Egne erfaringer innenfor emnet hjelper også på. Holde seg oppdatert og lese ny nyttig informasjon hele tiden hjelper.

:)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Kan jo være enig i flere av argumentene her.

Må si 10 artikkler i timen er meget imponerende.
Skal ikke klage på prisen da det ser ut som at du har meget gode referanser.. Så hold det billig så ser vi om ikke jeg får råd til å bruke deg :)

Men tilbake til artikkler og verdien av en.. Vil det være samme verdi i en artikkel serie?

// Julian
 

namaste

Medlem
100 kr/250 ord for norsk er imponerende billig, og må si meg enig med resten i at det ikke høres ut som det er mulig å kunne leve av. Men whatever floats your boat...
 
Topp