Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye i timelønn?

andprobog

New Member
Hei,

Jeg er en gutt på 19 år som har fått i oppdrag å oppdatere en webside for et middels-stort firma. De bruker et CMS lignende Joomla og arbeidet består for det meste å legge inn ny informasjon og oppdatere den informasjonen som er der fra før.

Hvor mye synes dere at jeg kan i timelønn?

Takk på forhånd!

/Anders
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns det er galt og kunne si 500/time da ingen vet hvor mye erfaring du har. Nå prater jeg ikke utdanning, for den kan jo ikke være den beste når din alder er 19år, men erfaring kan jo så absolutt være bra.
 

otinnen

Medlem
Hei Anders

Nextris svar står ikke i stil med spørsmålet ditt. Du spør om timelønn, ikke konsulenthonorar med eller uten mva.

Vi har spesialisert oss på oppdatering av nettsider, en nisje som ikke er veldig utbredt i Norge pr i dag. Tjenesten er mer vanlig i f.eks. Danmark og Storbritannia. Når vi fakturerer pr time er timesatsen 590,- eks mva.

Det er vanskelig å si hva du bør ha i lønn - sannsynligvis et sted rundt 150,- kr pr time (+/- noen tikroner).

Lykke til med oppdateringen.

TENK AS
 

picxx

Well-Known Member
Hvor mye er de villige til å betale?
 
U

Uregistrert

Guest
Er du ansatt eller blir du en form for konsulent med eget firma? Det er vel egentlig det som avgjør svaret på spørsmålet.
 
Dette høres ut som nettredaktørarbeid, da kan det være verdt å ta en titt på denne: Resultater av Nettredaktørundersøkelsen - Bedre Webkommunikasjon

En gjennomsnittlig norsk nettredaktør er 36 år gammel, tjener 377 000 i året, bestyrer mellom 100 og 500 sider med informasjon og betjener ca 10 000 unike brukere i måneden.

Klikk også på undersøkelsen og scroll deg ned til lysbilde 29-31. Merk at det her er snakk om gjennomsnitt, og at en startlønn nok bør ligge en del lavere enn en gjennomsnittslønn.

En annen teknikk jeg ofte bruker for å beregne hva som er en realistisk startlønn for en stilling, er å sjekke hva lønna for samme jobb ligger på i staten. Slik informasjon finner du i hovedtariffavtalen -- går ut fra at det nærmeste vi kommer den jobben du beskriver her i hovedtariffavtalen må være 1070 Sekretær, som har en startlønn på lønnstrinn 22 -- 258 200 kroner i året. Ettersom jeg ikke kjenner til detaljene rundt jobben din kan det hende at du f.eks. kan argumentere for at du er mer konsulent enn sekretær, og da kan du justere opp denne til 284 200 kroner. For å finne timelønn deler du årslønna på 1950. Og alle disse beløpene er selvsagt minstelønner, det er ingenting galt med å ligge høyere heller så lenge bedriften mener at du er verdt mer.

Men selvsagt, skal du jobbe som ekstern konsulent snakker vi helt andre beløp.
 
Topp