Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye synets dere Profilnett er verdt i pris?

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg vil gjerne vite hvor mye Profilnett.net er verdt.

1. Profilnett.net
2 Profilnett.net/medlem

Hvor mye synets dere?

fra 1 kr - 100 ,000 kr?

Jeg setter stor pris på svar :)
 

hansson

Langveisfarende
Beklager, jeg må ha tastet leif. Dumt med domenet, jeg mener fremdeles det er dårlig tatt i betraktning hva man får opp når man googler navnet. Jeg er ikke i målgruppa her, så jeg trenger vel da kanskje ikke å uttale meg. Men jeg synes produktet er uinteressant siden det ligner for mye på Myspace (se profilsidene - med egendefinert html og greier...) og avdøde Nettby som var landets mest suksessrike men som likevel ble lagt ned da det var et tapsprosjekt.
 

Martin R

Medlem
Hei,

Syntes dere ikke at Profilnett er verdt 1kr en gang?

Via systemet og programer?
Vis man jobber for å få det i gang?
 

NilsF

Medlem
Jeg ville aldri ha tatt det imot selv om det gikk gratis, rett og slett fordi det uunngåelig vil være forbundet med svindel ganske lenge fremover, og hvis/når noen så gjør en whois vil den som eier det garantert få skylda for svineriet selv om man egentlig bare har overtatt det etter svindlerne.

Beklager min uvitenhet, men hvorfor sier du at det er forbundet med svindel? Har profilnett.net noe med profilnett.com å gjøre? Og dersom navnet profilnett er for belastende, og eieren av siden ikke har hatt noe med profilnett.com å gjøre, så er det vel bare å bytte til et annet domenenavn for nettsiden?

Uavhengig av om navnet er belastende eller ikke, så finnes det garantert en hel haug av ledige domenenavn som kan passe for en slik nettside, og noen av disse er gjerne også kortere enn navnet profilnett.net.
 

NilsF

Medlem
Det er vel litt vanskelig å se hvordan denne nettsiden skal kunne vinne frem i konkurransen som de store nettverkene som f.eks Facebook. Paradoksalt nok har også profilnett.net sin egen facebookside...

Og hvis det ikke er utsikter til mange brukere og stor trafikk, så blir både inntjeningspotensial og verdi av nettsiden lav, kanskje ned mot null. Nettsiden kan trolig med enkelhet omformes til en personlig blogg eller "familienettside", men knapt noen vil betale nevneverdig for slikt. Vær glad om du får 5.000 kroner eller mer.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg klarer ikke helt å se at denne siden skal være verdt noe særlig. Jeg tviler ikke på at du har jobbet mye med den og brukt mye tid på den, men når Blink og Nettby må gi seg pga for stor konkurranse fra Facebook, tror jeg ikke at en eneste person kan klare å holde hjulene i gang.

Dagbladet stod (så vidt jeg vet) bak både Blink og Nettby og disse har en del penger å investere i et slikt prosjekt, men som sagt måtte de gi opp. Etter at Facebook kom tror jeg man skal ha noe som er veldig, veldig unikt for at folk skal gidde å bruke det. Og selv om du får til noe bra, er nok Facebook raske med å kopiere det.

Facebook har rett og slett blitt for store.

Ikke mye positivt i denne posten desverre, men det er ihvertfall mine tanker. :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Beklager min uvitenhet, men hvorfor sier du at det er forbundet med svindel? Har profilnett.net noe med profilnett.com å gjøre? Og dersom navnet profilnett er for belastende, og eieren av siden ikke har hatt noe med profilnett.com å gjøre, så er det vel bare å bytte til et annet domenenavn for nettsiden?

Uavhengig av om navnet er belastende eller ikke, så finnes det garantert en hel haug av ledige domenenavn som kan passe for en slik nettside, og noen av disse er gjerne også kortere enn navnet profilnett.net.

Helt ærlig la jeg ikke merke til at det var .net i stedet for .com, men der ser du da hvor mye negativitet "profilnett"-navnet gir. Jeg ville fremdeles ikke ha tatt det imot pga risikoen for å bli forvekslet, vi hadde jo en episode med det her på forumet for ... kanskje et år siden?

Men helt seperat fra det? Vel, du har et nettsamfunn uten medlemmer... og uten medlemmer er det ikke så mye til nettsamfunn... Et nettsamfunn er bare verdt noe pga medlemmer.

Hvordan skaffe medlemmer? Du må tilby noe som konkurrentene ikke har, og som folk gjerne vil ha. Deretter må du klare å komme deg over "den kritiske massen" - altså at det er nok folk der til at folk like gjerne vil gå dit for å finne vennene sine, som til f.ex. facebook. Og det er i dag - for å si det forsiktig - vanskelig. Kanskje google har klart det, jeg er usikker, jeg er med begge steder, men det er facebook jeg er innom daglig. På norsk basis har du jo også noen få andre, alternativer, f.ex. biip.no, mye mindre enn facebook, men selv der snakker vi vel om nærmere en halv million medlemmer.

Så... du må rett og slett bli MYE større før det er verdt noe særlig.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Å sette verdi på dette er vanskelig uten å ha noe mere informasjon. Her må man ta med i vurderingen antall medlemmer, inntjening, vekstrate etc.

Selve navnet er nok ikke så belastende som en del medlemmer her inne velger å legge vekt på. Det er en svært liten del av befolkningen som kjenner til det ryktet Profilnett har. Vi snakker her antagligvis i promiller, og en enda mindre del av de som da sannsynligvis er i din målgruppe.

Det er heller ikke umulig å bygge nettsamfunn selv om man har noe som heter Facebook. Man må finne sitt konsept og nisje, jobbe hardt for å få til det og sette seg klare mål.
 

picxx

Well-Known Member
Dagbladet stod (så vidt jeg vet) bak både Blink og Nettby og disse har en del penger å investere i et slikt prosjekt, men som sagt måtte de gi opp.

Litt OT, men det var VGnett (schibstedt) som stod bak nettby.
 
Topp