Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye tjener du på nettet?

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg tjener rundt regnet 400k i året slik det er nå. I dette beløpet er hovedvekten på SEO'ing for klienter samt AdWords på rundt 30 domener. Jeg har brukt rundt to år med mye prøving og feiling for å komme til denne summen.

Er i grunn godt fornøyd med resultatet så langt.

Av AdWords sitene som går best er Startsiden og Home de vi tjener best på for tiden.

Det som virkelig overrasket meg, er at thenewad.com ikke er parkert i Googles sekundærindeks! Da skjønner jeg at den drar inn litt, ja.
 
Sist redigert av en moderator:

basicus

SEO Eggspert
Det som virkelig overrasket meg, er at thenewad.com ikke er parkert i Googles sekundærindeks! Da skjønner jeg at den drar inn litt, ja.

Ikke sant. Det er litt å lære fra den saken der. Det beste er at de har godtatt hvordan annonsene er plassert også. Jeg har tatt disse to sitene opp med de spesifikt for å være sikker på at de ikke skulle banne de.

Thenewad.no ranker dårlig i Google forøvrig. Jeg kjørte litt vel hardt på med innlinking der en stund, så jeg regner med at de har lagt et filter på sitet (tviler på at det er sandbox, da ALLE søkefraser ranker dårlig).

MSN.no og Yahoo.no derimot har ingen problem med sitet :)
 

basicus

SEO Eggspert
Endelig en som forstår verdien av å smøre tjukt på med adsense :D

Har prøvd ut mange varianter på de sitene - og slik det er nå drar de inn mest penger uten tvil :)

Akkurat nå er det forøvrig ikke noe å skryte av. Det ser for meg ut til at budgivingen i AdSense systemet har stoppet opp litt. Snittprisen pr. klikk har gått kraftig ned i september.

Fint at gjennomklikksraten er på rundt 50% på begge sites :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Det som virkelig overrasket meg, er at thenewad.com ikke er parkert i Googles sekundærindeks! Da skjønner jeg at den drar inn litt, ja.

Skulle ikke google slutte med å vise hvem som er i sekundærindeks (supplemental)?

Fint at gjennomklikksraten er på rundt 50% på begge sites :)

Det man taper på sånn plassering er at besøkende ikke kommer tilbake, men det gjør ingenting på sånne sider.
 
Sist redigert:

basicus

SEO Eggspert
Det man taper på sånn plassering er at besøkende ikke kommer tilbake, men det gjør ingenting på sånne sider.

Faktisk så kommer en del tilbake. Rundt 15% etter hva Statcounter kan fortelle. Det har nok en sammenheng med at det er mye MSN trafikk. Jeg antar derfor at det er mye folk med lite forståelse for nettet som besøker sidene (som har MSN som default side fremdeles).
 
Topp