Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye trafikk går jeg glipp av?

i-net

Medlem
Lurte på en ting her: Jeg har for tiden bare utenlandske servere, og dermed dukker ikke mine norske sider opp på søk hvis man haker av for "sider fra Norge" i google.

Noen som kan si noe om hvor mye brukt denne funksjonen er og hvor viktig det er med norsk server for norske sider?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bruker utelukkende utenlandske servere på mine norske sider, og for noen sider vil de bli med om man huker av for dette, mens for andre kommer de ikke med. Hva som bestemmer dette hvet faen ikke jeg, men det er ihvertfall ikke plassering av server.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om du går ikke kommer opp i norsk søk, men mener du bør gjøre det, så går du nok glipp av en ganske god dose trafikk. Husk at sider som kvasir og startsiden.no (som sender endel) bruker det norsk søket, for å ikke snakke om alle som søker gjennom google.no !
 

i-net

Medlem
Jeg får jo trafikk fra norske søk, og alle sidene mine dukker jo opp i kvasir og startsiden osv.

Det jeg mente er: På google.no kan man søke på "nettet", "dokumenter på norsk" og "sider fra Norge".

Jeg får opp sidene mine på de to første søkene, men ikke på "sider fra Norge". Her blir ikke sidene funnet engang om jeg søker på URL adressene mine.

Etter en test nå, så ser jeg at jeg får opp 1 av sidene mine likevel, men det er også den eneste. Dette kommer nok av at det er en .no adresse. Dermed ser det ut til at det ikke er helt serveravhengig dette som picxx sier.

Dermed er lurer jeg i grunn fortsatt på om hvor mange som bruker "sider fra Norge" når de søker? Jeg bruker det aldri selv, og skjønner ikke hvorfor andre skulle gjøre det heller, men det er annen sak.
 

Web2000

Medlem
Dette er et interessant tema som jeg har lurt mye på selv.

Jeg kan også avkrefte at det ikke har med serveren å gjøre da de fleste av mine er i Danmark.
Men jeg kan også avkrefte at det ikke har med endelen på domene å gjøre (.no eller .net eller .com) da jeg har sider ved alle disse som både kommer opp og ikke opp ved søk i "bare norge"....

Noen som vet svaret på dette...

Jeg vil anta at en går glipp av en del trafikk, men kanskje ikke så mye. De fleste søker nok bare direkte og huker ikke av for "kun norge"
 

onlyme

New Member
Veldig mange sider ser ut til å manipulere søket. De tjener penger på at vi klikker på linker som er kommet opp med søket. Personlig bruker jeg aldri søkebokser fra sånne sider.
 
Topp