Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye ville du tatt for og installere WP?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Erfaringsmessig er det nok slik brukernavn sier over her.
Om det er snakk om en kvantitetsjobb (som du beskriver med ditt eksempel om 10 blogger) for noen som rett og slett ikke har tid selv slipper man selvsagt slikt, men i 90% av tilfellene er det snakk om noen som skal ha en nettside og som har null erfaring med wordpress (eller noe annet cms for den saks skyld).

Skjønner. Det er jo kanskje ganske logisk, ettersom om noen har noe erfaring med og laste opp filer via ftp og slikt gjerne klarer og installere WP fint selv. Videre har vi jo også noen som har erfaring med eksempelvis blogger fra Wordpress.com, som igjen ikke aner hvordan og komme seg over på eget webhotell og domene. Disse ville jo gjerne ikke hatt bruk for mye support i ettertid av installasjon.

brukernavn skrev:
Vil du kun ha svar du er ute etter?

Det er helt klart basert på erfaringer. En kunde som ikke kan noe ønsker alltid å vite noe mere når han skal sette igang og bruke det du har installert. Og prisen blir da basert på arbeidstid + kommunikasjonstid.

Klart det er kjekt og lese svar som ikke er akkurat hva jeg er ute etter. For mye informasjon er alltid bedre enn for lite, og nå som jeg attpåtil har fått bekreftet at det er basert på erfaringer er det jo utrolig nyttig med informasjonen dere kommer med.

Egentlig er jo kort sagt fasiten på hva jeg lurer på ganske logisk, og du kommer jo med den i forige innlegg brukernavn. Det jeg faktisk burde spørre dere som driver for dere selv om, er jo faktisk hvor mye dere tar per time for slikt arbeide. Det skal jeg derimot ikke gjøre. Det er jo ikke mye nyttig informasjon når jeg ikke er en potensiell kunde.

Jeg kan jo spørre om dere tror jeg er på villspor dersom jeg sier at en gjennomsnittlig timepris for slikt arbeid vil være 600kr + moms? Er jeg for lavt nå? Kanskje for høyt?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg syns ikke at du er på villspor. Mange tar 900-1000 kr timen.
Og så syns jeg det er hyggelig at du tar steget ut fra amatør/ kameratprising. At du verdsetter jobben du gjør for det den er verdt. Det er ikke lenge siden du gren på nesa og nærmest kalte meg en svindler for i det hele tatt å nevne slike priser :D :D
 

zapotek

Medlem
Spør en rørlegger, snekker eller advokat hva de tar timen så ser du at 600 eks mva ikke er dyrt i det hele tatt.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns ikke at du er på villspor. Mange tar 900-1000 kr timen.
Og så syns jeg det er hyggelig at du tar steget ut fra amatør/ kameratprising. At du verdsetter jobben du gjør for det den er verdt. Det er ikke lenge siden du gren på nesa og nærmest kalte meg en svindler for i det hele tatt å nevne slike priser :D :D

Hehehe, jeg husker jeg har tatt litt av når jeg har hørt priser for lignende arbeide tidligere. Egentlig gjør jeg jo ikke noe annet enn og le av alle gangene jeg har klart og drite meg ut på nettet. Jeg vil jo tro jeg skulle slått en rekord eller noe, med tanke på antallet. :D

zapotek skrev:
Spør en rørlegger, snekker eller advokat hva de tar timen så ser du at 600 eks mva ikke er dyrt i det hele tatt.
Jeg driter vel i hva en rørlegger, snekker eller advokat tar i timen. Det er ikke en rørlegger, snekker eller advokat jeg vil at skal installere WP for meg. :D

Men ellers skjønner jeg jo hvor du vil liksom. Det er forresten heller ingen som har nevnt i tråden her at 600 + moms er dyrt.

Mange gode svar her nå, med mye nyttig informasjon som er greit og ha med seg videre. - Takk!
 

picxx

Well-Known Member
Videre har vi jo også noen som har erfaring med eksempelvis blogger fra Wordpress.com, som igjen ikke aner hvordan og komme seg over på eget webhotell og domene. Disse ville jo gjerne ikke hatt bruk for mye support i ettertid av installasjon.

Egentlig ikke slik jeg har erfart det, da de fleste gjerne vil lære seg hvordan man skifter design, hvordan man innstallerer plugins etc.
Akkkurat 'brukerdelen' i seg selv er det faktisk ikke så mange som trenger hjelp med, selv om de aldri har skrevet en linje på nett før.
 

Daniel

q(O_o)p
Kun installasjon er jo gjort på 5 minutter, 1000 kr kanskje?

Sette opp en side med litt plugins, et theme og litt bilder = 10k


Forstår ikke at noen av dere jobber så billig, 500 kr timen som konsulent er ikke akkurat all verden det heller.
 

Geir E.

Medlem
Hadde gjort det gratis i bytte mot backlinks etc. Tar meg 15 min å sette opp en WP blog med de viktigste tilleggene og rette innstillinger (etter min beste evne). Viss det var en verdiløs side/konsept jeg ikke ville ha mitt navn på, 100-200kr. Viss det var et firma, 1000kr/timen.
 
Topp